تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 2, 2021
15:40 سه شنبه، 11ام آبانماه 1400
کد خبر: 130007

یک واحد دیگر از هواوی به فروش گذاشته شد

 
شرکت هواوی تکنولوژیز به دلیل تحریم‌های آمریکا که تامین تراشه از شرکت‌هایی مانند اینتل را دشوار کرده، سرگرم مذاکرات پیشرفته برای فروش کسب و کار سرور x۸۶ خود است.
 
 بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: این شرکت به دنبال فروش کسب و کار سرور به کنسرسیومی از شرکتها شامل یک شرکت تحت حمایت دولت است. ارزش دقیق این معامله معلوم نیست اما احتمالا میلیاردها یوان ارزش خواهد داشت.
 
چندین خریدار احتمالی از بخش دولتی و خصوصی در ماه‌های اخیر ظاهر شده اند. شرکت "هنان اینفورمیشن اینداستری اینوستمنت"، یک شرکت دولتی که شریک کسب و کار سرور هواوی بوده، یکی از این خریداران است. شرکت سازنده محصولات الکترونیکی مصرفی "هواکین تکنولوژی" و شرکت مدیریت دارایی که نماینده دولت هوبی است، در این مذاکرات حضور دارند. هنوز معلوم نیست این شرکتها به صورت جداگانه پیشنهاد خرید داده اند یا در قالب یک کنسرسیوم عمل می کنند.
 
هواوی در این باره حاضر نشد اظهارنظر کند. این شرکت زمانی به عنوان بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی چین به شمار می رفت اما از زمانی که دولت ترامپ در سال ۲۰۱۸ این شرکت را هدف تحریم قرار داد، مجبور شده است در فعالیتهایش تغییراتی صورت دهد. پس از این که تحریمهای آمریکا مانع فروش قطعات از جمله تراشه های ۵G شرکتهای آمریکایی نظیر کوالکام به هواوی شد، این شرکت چینی سال گذشته برند تلفن هوشمند آنر (Honor) را به مبلغ نامعلومی به کنسرسیومی از شرکتهای دولتی فروخت.
 
محدودیتهای صادراتی به هواوی ضربه مالی زده است. این شرکت به تازگی درآمدهای سه ماهه سوم را اعلام کرد که با ۳۸ درصد کاهش، به ۱۳۵ میلیارد یوان (۲۱.۲ میلیارد دلار) رسید و فروش هواوی برای چهارمین سه ماهه متوالی کاهش پیدا کرد. گوئو پینگ، رییس هیات مدیره چرخشی هواوی در بیانیه ای اعلام کرد که کسب و کار سازمانی هواوی باثبات بوده اما واحدهای مصرفی به شدت متاثر شده است.
 
خط سرور x۸۶ کسب و کار اصلی هواوی نیست. این شرکت سرورهای خود برای کسب و کار رایانش ابری را مبتنی بر پردازنده های ARM طراحی کرده است که از فناوری Kunpeng هواوی بهره می برند.
 
هواوی روابط تجاری قوی با شرکتهای تحت حمایت دولت در استان هنان برقرار کرده است. شرکت Huanghe Kunpeng از پردازنده‌های Kunpeng هواوی برای ساخت سرور و رایانه شخصی استفاده کرده است. هواوی به تازگی واحدی به نام Xfusion را در شهر ژنگژو راه اندازی کرده است تا کسب و کار مربوط به فناوریهای مبتنی بر Kunpeng رشد دهد.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، جدا کردن کسب و کار سرور x۸۶ فرصت بیشتری برای رشد فراهم می کند. گروه تلفن هوشمند آنر اعلام کرد جدایی از هواوی به این شرکت اجازه داده است روابط تجاری با تامین کنندگان بزرگ تراشه را ازسربگیرد زیرا محدودیتهای صادراتی شامل این شرکت نمی شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.