اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

November 3, 2021
11:54 چهارشنبه، 12ام آبانماه 1400
کد خبر: 130032

فیسبوک باید برای تصاحب برند «متا»، ۲۰ میلیون دلار بپردازد

فیسبوک اخیرا برند شرکت خود را تغییر داد و عنوان متا (Meta) را برای خود برگزید. اما به نظر می‌رسد که این تغییر نام، هزینه چند میلیون دلاری را روی دوش زاکربرگ و شرکت تحت هدایت وی خواهد گذاشت.
 
بر اساس آخرین گزارش‌ها، یک شرکت عرضه‌کننده لپ‌تاپ به نام Meta PCs، که نام تجاری Meta را در ماه آگوست برای خود ثبت کرده بود، اخیرا اعلام کرد که فیسبوک می‌تواند در ازای پرداخت ۲۰ میلیون دلار، صاحب این نام نشان تجاری شود.
 
زک شات، از بنیانگذاران شرکت Meta PCs در گفت‌وگو با گاردین اعلام کرد که این شرکت در نوامبر سال گذشته ثبت شد و هیچ یک اعضای گروه، خبری از برنامه فیسبوک مبنی بر تغییر نام این شرکت به Meta نداشتند.
 
حال فیسبوک راهی جز راضی کردن این شرکت و درواقع، خرید این نشان تجاری ندارد. در همین رابطه، زک شات و جو دارگر که بنیانگذاران Meta PCs محسوب می‌شوند، اعلام کردند که با مبلغی کمتر از ۲۰ میلیون دلار، با این واگذاری برند موافقت نخواهند کرد.
 
با این حال، منابع نزدیک به فیسبوک اعلام کردند که این شرکت معتقد است که از حق و حقوق کافی برای تصاحب این نشان تجاری برخوردارند و درخواست شرکت مذکور برای مالکیت برند Meta هنوز ثبت نشده است.
 
البته در این میان، خلاءهای قانونی زیادی وجود دارد که به شرکتی چند میلیارد دلاری همانند فیسبوک اجازه می‌دهد تا از آنها در جهت اهداف خود سوءاستفاده کند. از جمله این موارد می‌توان به ثبت درخواست در کشوری دیگر و استفاده از آن تاریخ درخواست برای تشکیل پرونده در آمریکا اشاره کرد.
 
زک شاک، هم‌بنیانگذار Meta PCs با انتشار ویدیویی در توییتر به فیسبوک طعنه زد و نوشت که Meta Pcs اکنون به فیسبوک تغییر پیدا کرده است. گفتنی است باتوجه به تغییرات جدید، شبکه اجتماعی فیسبوک همچنان با همین نام به فعالیت خود ادامه می‌دهد اما نام شرکت به متا تغییر کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.