اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

November 4, 2021
13:19 پنجشنبه، 13ام آبانماه 1400
کد خبر: 130059

فیس بوک به جانبداری ضد فلسطینی متهم شد

 
فعالان فلسطینی مدعی شدند فیس بوک و پلتفرمهای رسانه اجتماعی دیگر انتقاد از رژیم صهیونیستی را سانسور می کنند و کارزاری را برای متوقف کردن این رویکرد راه انداختند.
 
 فلسطینی ها معترض هستند که پستهای سیاسی توسط فیس بوک و اینستاگرام که متعلق به فیس بوک است، حذف شده یا شانس دیده شدن آنها کمتر می شود.
 
سازمان حقوق دیجیتالی "حمله" وب سایتی را برای جلب توجه به مواضع خود راه اندازی و اعلام کرد ۷۴۶ مورد نقض حقوق دیجتالی در سال ۲۰۲۱ تاکنون را مستندسازی کرده است.
 
فیس بوک در واکنش به درخواست اظهارنظر در این باره به کار هیات نظارتی مستقل خود اشاره کرد. این هیات در سپتامبر خواستار نظارت و بازبینی محتوای عربی و عبری به منظور بررسی جانبداری احتمالی شد. این شرکت اعلام کرد توصیه های مربوط به این بازبینی را اجرایی خواهد کرد.
 
بنی گانتس، وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در جنگی که ماه مه بین این رژیم و گروههای مبارز فلسطینی در غزه درگرفت، از مدیران فیس بوک خواسته بود در حذف محتوای عناصر افراطی که به دنبال آسیب زدن به کشورش هستند، فعالتر باشند.
 
بر اساس گزارش رویترز، اسناد فیس بوک نشان می دهد که کارکنان این شرکت نسبت به کاهش شانس دیده شدن پستهای یک نویسنده و فعال فلسطینی ابراز نگرانی کرده بودند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.