تبلت

تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 5, 2021
12:05 جمعه، 14ام آبانماه 1400
کد خبر: 130079

آیپد پرو و مک بوک‌ پرو با فناوری جدید اولد از نمایشگر با روشنایی بالاتر بهره می‌برند

 
اپل ظاهرا قصد دارد در آینده مدل‌های مختلف آیپد پرو و مک‌بوک پرو را با نسل جدیدی از نمایشگرهای اولد با روشنایی بالاتری نسبت به نمایشگرهای اولد فعلی عرضه کند.
 
 طبق اطلاعات منتشرشده از سوی «The Elec» نمایشگرهایی که اپل قصد دارد از آن‌ها استفاده کند، ساختار متفاوتی با ساختار اولدهای متداول دارند. در این نمایشگرها برخلاف اولدهای متداول که فاقد نور پس‌زمینه هستند، از دو لایه دیودهای منتشرکننده نور استفاده شده که باعث دو برابر شدن روشنایی این نمایشگرها نسبت به نمایشگرهای اولد مشابه شده است. شایعات حاکی از آن هستند که آیپد پروی‌های آینده اپل در دو مدل با نمایشگر اولد ۱۰.۸۶ و ۱۲.۹ اینچی عرضه خواهد شد.
 
اگرچه نمایشگرهای اولد در سال‌های اخیر به نمایشگرهای متداولی تبدیل شده‌اند و نمونه‌های بسیار موفقی از آن‌ها روانه بازار شده است؛ اما فناوری جدیدی که اپل در نمایشگرهای اولد منحصربه‌فرد خود استفاده کرده است، هنوز کاملا توسعه نیافته و فناوری گران‌قیمتی است. به همین دلیل طبق اطلاعات به‌دست‌آمده از منابع آگاه، دستگاه‌های اپل مجهز به نمایشگرهای با دو لایه دیود منتشرکننده نور تا سال ۲۰۲۳ یا حتی ۲۰۲۴ عرضه نمی‌شود.
 
 اپل به دلیل قیمت بالای نمایشگرهای اولد جدید خود قصد دارد آن‌ها را تنها در اندازه‌های ۱۱ و ۱۲.۹ اینچ در تبلت‌های آیپد پرو و همچنین این لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو اسنفاده کند. اپل مدعی است این فناوری جدید علاوه بر افزایش چشمگیر روشنایی نمایشگرهای اولد، عمر آن‌ها را نیز افزایش می‌دهد. لایه‌های تولیدکننده نور می‌توانند مشکل روشنایی نه‌چندان خوب اولدها در مقایسه با سایر انواع نمایشگر را که ضعف اساسی و پاشنه آشیل این نمایشگرها محسوب می‌شود، کاملاً برطرف کند.
 
اپل از فناوری جدید دیگری به نام LTPO در نمایشگرهایی اولد جدیدش استفاده کرده  که باعث شده است این نمایشگرها بتوانند به‌راحتی از قابلیت نرخ رفرش متغیر پشتیبانی کنند. برخورداری از قابلیت نرخ رفرش متغیر باعث می‌شود نرخ رفرش نمایشگاه متناسب با محتوای در حال نمایش بین ۱۰ تا ۱۲۰ تغییر کند.
 
با بهره‌گیری از قابلیت نرخ رفرش متغییر هم می‌توان مصرف باتری دستگاه را کاملاً بهینه کرد  و هم نمایشگر تصاویر دارای حرکت سریع را کاملاً روان و بدون تار شدن یا کشیدگی نمایش می‌دهد. انتظار می‌رود اپل در آینده نمایشگرهای Mini LED خود را نیز طراحی و ایجاد کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.