اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

November 7, 2021
14:19 یکشنبه، 16ام آبانماه 1400
کد خبر: 130155

فیس‌بوک از اعتیاد کاربرانش به این شبکه اجتماعی اطلاع دارد

 
اسناد داخلی افشا شده از فیس‌بوک نشان می‌دهد محققان این شرکت از استفاده غلط و نامناسب کاربران از شبکه اجتماعی مذکور آگاه بوده و به این مساله بی توجهی کرده‌اند.
 
 به نقل از ورج، اسناد یادشده حاکیست از هر هشت کاربر فیس‌بوک یک نفر به شکلی نامناسب از فیس‌بوک استفاده می‌کند و با این کار به خواب، کار و روابط خانوادگی و اجتماعی خود آسیب می‌زند.
 
کارشناسان فیس‌بوک از عبارت استفاده مشکل دار برای توصیف این وضعیت استفاده کرده‌اند، اما عموم متخصصان برای توصیف این شرایط از اصطلاح اعتیاد به اینترنت استفاده می‌کنند.
 
فیس‌بوک تا سال ۲۰۱۹ گروهی را در این شبکه اجتماعی به کار گرفته بود که به دنبال بررسی میزان رفاه و آسایش کاربران در زمان استفاده از آن بودند. این گروه روش‌هایی را برای جلوگیری از استفاده مشکل دار از فیس‌بوک ارائه کرد. اما در نهایت فیس‌بوک تصمیم گرفت در سال ۲۰۱۹ این گروه را به طور کامل کنار بگذارد.
 
پراتیتی ریچودهوری معاون تحقیقات شرکت متا که جایگزین فیس‌بوک شده، مدعی شده رسانه‌ها نتایج تحقیقات یادشده را بد تفسیر کرده‌اند و این شرکت تلاش‌های حمایتی برای درک بهتر و توانمندسازی کاربران خود انجام می‌دهد.
 
وی افزود: استفاده مشکل‌زا مساوی اعتیاد نیست و این شرکت خدماتی را برای کمک به مردم ارائه می‌دهد تا آنها تجربیات خود در زمان استفاده از برنامه‌ها و خدمات متا را مدیریت کنند.
 
اسناد داخلی فیس‌بوک حاکیست این شرکت می‌دانست پلتفرم اینستاگرام برای کاربران نوجوان مسموم است. به گفته فرانسیس هاوگن افشاگر فیس‌بوک در کنگره این شبکه اجتماعی از لحاظ داخلی ناکارآمد بوده و بعید است رفتارهای خود را بدون اقدام رگولاتورهای خارجی تغییر دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.