سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

November 8, 2021
16:35 دوشنبه، 17ام آبانماه 1400
کد خبر: 130200

رفع آسیب پذیری امنیتی سیستم عامل مک

 
شرکت اپل از به‌روزرسانی و رفع آسیب پذیری یکی از میان افزارهای سیستم عامل مک مونتری خبر داده که باعث می‌شد برخی کاربران رایانه‌های مک دچار مشکل شوند.
 
به نقل از انگجت، مشکل یادشده اجرا و راه اندازی تراشه‌های امنیتی تی ۲ بر روی رایانه‌های مک را ناممکن می‌کرد و این مساله موجب اعتراض گسترده کاربران در شبکه‌های اجتماعی شده بود.
 
با به‌روزرسانی یکی از میان افزارهای سیستم عامل مک این مشکل برطرف شده است. تراشه‌های امنیتی تی ۲ از سوی اپل و از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ بر روی اکثر رایانه‌های مک نصب شده‌اند.
 
اپل هیچ توضیح فنی در مورد ویژگی‌های رایانه‌های مک که دچار این مشکل بوده اند، ارائه نکرده است. اما تعداد رایانه‌های آسیب دیده که با چالش مذکور دست و پنجه نرم می‌کنند را بسیار اندک توصیف کرده است. اپل به کاربران توصیه کرده در صورت وقوع هرگونه مشکل در این زمینه با پشتیبانی فنی این شرکت تماس بگیرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.