سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 9, 2021
11:06 سه شنبه، 18ام آبانماه 1400
کد خبر: 130211

سامسونگ از اولین LPDDR5X DRAM دنیا رونمایی کرد: ۱.۳ برابر سریع‌تر از LPDDR5

 
سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تراشه‌های حافظه در دنیا از نخستین LPDDR5X DRAM جهان پرده برداشت. این شرکت مدعی است حافظه جدید آن‌ها ۱.۳ برابر سریع‌تر از LPDDR5 DRAM است و ۲۰ درصد انرژی کمتری مصرف می‌کند.
 
سامسونگ با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی به معرفی تراشه حافظه جدیدش پرداخته که با فرآیند تولید ۱۴ نانومتری ساخته شده و هر تراشه حداقل ۱۶ گیگابایت حافظه دارد. سرعت انتقال داده در LPDDR5X DRAM برابر ۸.۵ گیگابیت بر ثانیه است که از LPDDR5 با سرعت ۶.۴ گیگابیت بر ثانیه ۱.۳ برابر سریع‌تر است. هر تراشه می‌تواند حداکثر ۶۴ گیگابایت حافظه داشته باشد.
 
حافظه جدید سامسونگ می‌تواند در گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، لپ‌تاپ‌ها و حتی محصولات واقعیت مجازی، افزوده یا ترکیبی استفاده شود. می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که سامسونگ از این تراشه در سری گلکسی S22 استفاده کند. نسل قبلی حافظه‌های این شرکت که از فناوری LPDDR5 استفاده می‌کرد، در سری گلکسی S20 و S21 استفاده شده بود.
 
 
«سانگ‌جون هوانگ»، معاون ارشد و رئیس تیم طراحی DRAM سامسونگ الکترونیکس می‌گوید: «در سال‌های اخیر، بازارهایی مثل هوش مصنوعی، واقعیت افزوده (AR) و متاورس که به پردازش‌های بسیار سریع اطلاعات در مقیاس بالا وابستگی دارند، به سرعت در حال توسعه بوده‌اند. فناوری LPDDR5X ما استفاده از حافظه‌های پرتوان و کم‌مصرف را از حوزه گوشی‌های هوشمند فراتر می‌برد و قابلیت‌های جدیدی را در اختیار کاربردهای مبتنی بر لبه از جمله در سرورها و حتی اتومبیل‌ها فراهم می‌سازد.»
 
سامسونگ قرار است در دنباله سال همکاری با تراشه‌سازان بزرگ جهانی را آغاز کند تا فریم‌ورک مطلوب‌تری را برای توسعه دنیای واقعیت دیجیتال فراهم آورد. حافظه LPDDR5X سامسونگ بخش کلیدی این زیربنا خواهد بود. این شرکت همچنین به دنبال گسترش ویترین محصولات DRAM موبایلی خواهد بود و به‌صورت پیوسته به بهبود توان و مصرف انرژی آن‌ها خواهد پرداخت. سامسونگ به‌طور همزمان می‌خواهد جایگاه خود را به عنوان بزرگترین تولیدکننده تراشه‌های حافظه بازار حفظ کند و چالاکی بیشتری در زمینه تولید داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.