امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 9, 2021
13:52 سه شنبه، 18ام آبانماه 1400
کد خبر: 130229

آمریکا اتباع روسیه و اوکراین را به حملات باج افزاری متهم کرد

 
وزارت دادگستری آمریکا دو تن از اتباع روسیه و اوکراین را به انجام حملات باج افزاری به اهدافی در آمریکا متهم کرده است.
 
به نقل از رویترز، دولت آمریکا با هدف مقابله با حملات گسترده باج افزاری به دنبال همکاری با شرکت‌های فناوری در ایالات متحده و نیز شناسایی و مقابله با عوامل حملات مذکور است. برخی از این حملات باعث مختل شدن روند انتقال سوخت به نقاطی از آمریکا و نیز نگرانی در مورد تأمین امنیت زیرساخت‌های آب و برق در ایالات متحده شدند.
 
یک کیفرخواست وزارت دادگستری آمریکا بر علیه یاروسلاو واسینسکی اوکراینی صادر شده و وی که ماه گذشته در لهستان دستگیر شده، متهم شده در اوایل ماه جولای به یک شرکت ارائه دهنده خدمات نرم افزاری در فلوریدا موسوم به Kaseya نفوذ کرده است.
 
وی و همدستانش با توزیع باج افزار اویل بین ۱۵۰۰ مشتری این شرکت، اطلاعات آنها را رمزگذاری کرده و برای دریافت باج تلاش کردند. این امر موجب اختلال گسترده فعالیت‌های شرکت‌های مذکور شد.
 
همدست اصلی واسینسکی یک شهروند روس به نام یوگنی پولیانین بوده که در دادگاهی در ایالت تگزاس به کلاهبرداری و توطئه برای پول‌شویی نیز متهم شده است. این افراد به دلیل باج افزار نویسی و استفاده از یک صرافی ارز رمز برای پول‌شویی و انتقال سود حاصل از باج افزار نویسی نیز تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.
 
بنا بر اعلام وزارت خزانه داری آمریکا دولت‌های استونی و لیتوانی نیز برای تکمیل تحقیقات در این زمینه با مقامات ایالات متحده همکاری کرده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.