سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 9, 2021
14:18 سه شنبه، 18ام آبانماه 1400
کد خبر: 130236

مایکروسافت به دنبال ساخت ماوس تاشو

In-this-image-the-mouse-is-foldver-over-a-portion-of-a-housing-of-a-computing-device-800x450-1-780x450.png
تصاویری از پتنتی جدید متعلق به مایکروسافت نشان می‌دهد که این شرکت به دنبال ساخت یک ماوس تاشو است.
 
اگرچه این روزها تولیدکنندگان دستگاه‌های الکترونیکی به استفاده از نمایشگرهای تاشو در محصولاتی همچون گوشی  یا لپ‌تاپ روی آورده‌اند، اما به نظر می‌رسد که مهندسان مایکروسافت قصد دارند محصولی جدید و البته متفاوت را با قابلیت تاشدن به بازار عرضه کنند و آن چیزی نیست جز «ماوس تاشو».
 
در همین رابطه، اخیرا اطلاعات مربوط به پتنتی متعلق به ردموندی‌ها در فضای وب منتشر شده که در ماه مارس امسال ثبت شده و یک ماوس تاشو را نشان می‌دهد. این ماوس از لحاظ ظاهری، شباهت نزدیکی به ماوس وایرلس Arc این شرکت دارد اما با این تفاوت که از قابلیت حمل آسان‌تری بهره می‌برد و بیشتر صاف می‌شود.
 
همچنین قسمت بالایی این ماوس به پوسته‌ای با قابلیت انعطاف‌پذیری و کشسانی بالا مجهز  و روی بدنه‌ای با قابلیت تغییر شکل تعبیه شده است. بر اساس توضیحات این پتنت، ماوس تاشوی مایکروسافت به یک ردیاب حرکتی برای تشخیص هرگونه جابجایی و حرکت مجهز شده است.
 
همچنین در این اسناد به یک قطعه داخلی در این ماوس اشاره شده که برای «ارتباط وایرلس ورودی لمسی و داده‌های ردیابی حرکت به دستگاه محاسباتی» مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از ماوس‌های Arc مایکروسافت دارای نوار اسکرول لمسی هستند تا جای خالی چرخ اسکرول فیزیکی را پُر کند.
 
به گفته این شرکت، ماوس‌های امروزی حجیم و بزرگ طراحی می‌شوند و برای جابجایی نیز کاربران را به دردسر می‌اندازند. حتی ماوس‌های کوچک تولیدشده نیز از طراحی کاربرپسندی برخوردار نیستند و کار با آنها سخت است.
 
علی‌رغم همه موارد فوق، این طرح مایکروسافت برای ماوس تاشو، فعلا در حد یک پتنت است و مشخص نیست که آیا به فاز تولید و عرضه به بازار راه می‌یابد یا خیر. مایکروسافت نیز هنوز هیچ اطلاعاتی دقیقی را در خصوص نسل جدید محصولات خود در آینده ارائه نکرده است.
 
اما شواهد نشان می‌دهد که شانس تولید این ماوس به مراتب بیشتر از کنار گذاشتن آن است، چرا که مهندسان این شرکت پیشتر نمونه تقریبا مشابهی با آن را تولید کرده‌اند و احتمالا راه سختی را برای توسعه بیشتر این ماوس تاشو در پیش نخواهند داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.