اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

November 9, 2021
14:23 سه شنبه، 18ام آبانماه 1400
کد خبر: 130238

قابلیت خرید اشتراک از تولیدکنندگان محتوای اینستاگرام در آستانه انتشار قرار دارد

 
اینستاگرام قبلا اعلام کرده بود که به دنبال توسعه قابلیتی برای خرید حق اشتراک از تولیدکنندگان محتواست. حالا به نظر می‌رسد که این ویژگی در شرف آزمایش قرار دارد، چرا که گزینه جدید پرداخت درون برنامه‌ای را برای اشتراک‌های اینستاگرام به اپلیکیشن خود در اپ استور اضافه کرده است.
 
شرکت «سنسور تاور» می‌گوید با بررسی اطلاعات اپلیکیشن اینستاگرام در اپ استور اپل متوجه شده که از یکم نوامبر (۱۰ آبان) گزینه جدیدی برای خرید درون برنامه‌ای به نام Instagram Subscriptions با قیمت ۴.۹۹ دلار به اپ استور ایالات متحده اضافه شده است. دو روز بعد، در تاریخ سوم نوامبر (۱۲ آبان) گزینه دیگری برای خرید اشتراک با قیمت ۰.۹۹ دلار به این فهرست اضافه شد.
 
سنسور تاور می‌گوید تا پیش از این تنها گزینه خرید درون برنامه‌ای در اینستاگرام متعلق Instagram Badges بود. این نشان‌ها آیتم‌هایی مجازی هستند که طرفداران می‌توانند آن‌ها را با قیمتی در دامنه ۰.۹۹ تا ۴.۹۹ دلار خریداری و از تولیدکنندگان محتوای محبوب خود حمایت کنند.
 
 
اینستاگرام معمولا قابلیت‌های جدید خود را ابتدا با گروه کوچکی از کاربران آزمایش می‌کند و بعد آن‌ها را در اختیار همه کاربران می‌گذارد. بنابراین انتظار می‌رود که ویژگی خرید حق اشتراک به‌زودی برای تولیدکنندگان محتوای آمریکایی فعال شود. این شبکه اجتماعی با ابزارهایی مثل حق اشتراک و حتی NFT به دنبال ایجاد بستری جذاب‌تر برای تولیدکنندگان محتواست.
 
ایده خرید حق اشتراک از تولیدکنندگان محتوا این است که کاربران در ازای پرداخت مبلغی به صورت ماهانه به محتواهای اختصاصی تولیدکنندگان محتوای محبوب خود دسترسی داشته باشند. این شرکت همچنین در تابستان مشغول کار روی قابلیت مشابهی موسوم به Exclusive Stories بود که به کاربران اجازه می‌دهد تا با خرید اشتراک بتوانند استوری‌های اختصاصی را ببینند.
 
اینستاگرام در صحنه رقابت برای جذب تولیدکنندگان محتوا تنها نیست. شرکت‌های مختلفی از جمله تیک تاک، اسنپ، پینترست، یوتیوب و توییتر هم رویکردهای مشابهی را در پیش گرفته‌اند. توییتر چند وقت پیش پلتفرم خرید اشتراک خودش به نام Super Follows را راه‌اندازی کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.