امنیت

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 9, 2021
16:27 سه شنبه، 18ام آبانماه 1400
کد خبر: 130242

تمرکز انویدیا بر متاورس بیشتر می‌شود: پلتفرم Omniverse عرضه عمومی شد

 
انویدیا امروز در کنفرانس سالانه خود از عرضه عمومی ابزارهای تجاری Omniverse خبر داد. این پلتفرم قرار است ابزارهای متنوعی را برای ساخت دنیاهای مجازی سه‌بعدی در اختیار کاربران قرار دهد و اجرای اپلیکیشن‌ها روی تراشه‌های انویدیا را مطلوب‌تر کند.
 
انویدیا امروز در «سانتا کلارا» کالیفرنیا از پلتفرم Omniverse Enterprise پرده برداشت که با قیمت سالانه ۹۰۰۰ دلار از طریق شرکت‌هایی مثل دل و لنوو عرضه می‌شود و امکان ساخت جهان‌های مجازی را فراهم می‌کند. این پلتفرم اجازه می‌دهد توسعه‌دهندگان قدرت بسیار بیشتری از تراشه‌های انویدیا دریافت کنند.
 
«جنسن هوآنگ»، مدیرعامل انویدیا می‌گوید: «Omniverse اساسا لایه‌ای از اینترنت است، لایه‌ای از جهان فیزیکی. این پلتفرم قرار است تمام این جهان‌های مختلف را در بلندمدت با هم تلفیق کند.» به باور تحلیلگر شرکت Wells Fargo کسب و کار «امنی‌ورس» می‌تواند ظرف مدت ۵ سال ۱۰ میلیارد دلار ارزش پیدا کند.
 
این پروژه ابزاری برای شبیه‌سازی دقیق صحنه‌های سه‌بعدی است و امکان همکاری آنی در فضاهای مجازی مشترک را فراهم می‌کند. حالا مهندسانی که در نقاط مختلف دنیا حضور دارند، می‌توانند به‌صورت مشترک در پروژه‌های مختلف مثل ساخت پل‌ها و ساختمان‌ها همکاری کنند. این پلتفرم از فناوری‌های انویدیا مثل رهگیری پرتوی آنی بهره می‌گیرد و برای کار روی ورک‌استیشن‌های این شرکت بهینه‌سازی شده است.
 
 
انویدیا همچنین پلتفرم دیگری برای ساخت آدمک‌های مجازی به نام Omniverse Avatar ساخته است. این پلتفرم فناوری‌های گوناگونی مثل تشخیص گفتار، تبدیل متن به گفتار، ردیابی چهره و انیمیشن‌های آواتار سه‌بعدی را با هم ترکیب می‌کند. در این کنفرانس مثالی از یک شخصیت ساختگی در یک رستوران نشان داده شد که غذاهای مختلف را توضیح می‌دهد. این شخصیت با کمک فناوری ردیابی چهره ارتباط چشمی خود را با مشتری حفظ کرده و به واکنش‌های صورت مخاطب پاسخ می‌دهد.
 
در مثال دیگری، آواتار خود آقای هوآنگ نشان داده شده که به سوالاتی درباره تغییرات اقلیمی و تولید پروتئین جواب می‌دهد. این پلتفرم بخشی از چشم‌انداز انویدیا برای امنی‌ورس است که پاسخی به بقیه شرکت‌ها از جمله متا خواهد بود. فیسبوک با تغییر نام خود به متا بر نقش مهم متاورس در آینده فعالیت‌هایش تاکید کرد. مایکروسافت هم به‌تازگی از آواتارهای سه‌بعدی و فضاهای کار مجازی خود رونمایی کرد تا برای ورود به حوزه متاورس اعلام آمادگی کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.