اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

November 10, 2021
16:34 چهارشنبه، 19ام آبانماه 1400
کد خبر: 130292

فیس بوک تبلیغات هدفمند را محدود می کند

 
طبق پست جدیدی در بلاگ متا، این شرکت از این پس اجازه نمی‌دهد تبلیغ کنندگان از گزینه‌های دقیق تبلیغات هدفمند استفاده کنند.
 
به نقل از ورج، این گزینه‌ها آگهی‌ها را براساس میزان فعالیت و توجه کاربر در حوزه‌های حساس مانند نژاد یا قومیت، دیدگاه‌های مذهبی، اعتقادات سیاسی، سلامتی و موارد دیگر به او نشان می‌دهد.
 
گراهام ماد نایب رئیس بازاریابی و تبلیغات متا (فیس بوک) در این پست نوشته است: ما نگرانی‌های کارشناسان درباره گزینه‌های تبلیغات هدفمند شنیدیم مانند مواردی که این اقدام به تجربه‌ای منفی برای گروه‌های اقلیتی منجر می‌شود.
 
متا تاکید دارد گزینه‌های هدف گرفتن مشتریان به طور معمول براساس ویژگی‌های فردی یا فیزیکی نیست. بلکه آگهی دهندگان با توجه به فعالیت‌های کاربر تصور می‌کنند گزینه‌های مذکور برای وی جالب باشد. با این حال هدف گرفتن کاربران با جزئیات دقیق ممکن است خطرناک باشد. ممکن است تبلیغات تهاجمی تبعیض آمیز به نظر برسند، اعتیاد را تقویت کنند، تأثیر منفی روی رفتار داشته باشند و یا حتی به اختلالات ذهنی منجر شوند.
 
در همین راستا این شرکت تصمیم دارد بسیاری از گزینه‌های حساس ودقیق در تبلیغات هدفمند را حذف کند. فیس بوک در حال تصمیم به این اقدام گرفته که قبلاً در چند مورد مجبور به حذف دسته بندی‌های جنجالی شده بود.
 
به نظر می‌رسد دلیل تغییر رویه اخیر این شرکت مربوط به حفاظت از سلامت ذهنی کاربران است. اما نگاهی دقیق‌تر نشان می‌دهد احتمالاً متا مشغول آماده سازی برای تلاش‌های اتحادیه اروپا جهت تنظیم قوانینی است که تبلیغات مبتنی بر ردیابی اطلاعات را ممنوع می‌کند.
 
سیستم تبلیغات جهانی متا نمی‌تواند برخی حوزه‌ها را به طور کامل فیلتر کند، بنابراین این شرکت باید دسته بندی‌های دقیق هدف گیری تبلیغات در سراسر جهان را حذف کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.