اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

November 10, 2021
16:59 چهارشنبه، 19ام آبانماه 1400
کد خبر: 130300

نظرسنجی توییتری ایلان ماسک ۵۰ میلیارد دلار از ثروت او کاست

نظرخواهی سه روز پیش ایلان ماسک از کاربران توییتر برای فروش سهامش هزینه سنگینی را روی دست ثروتمندترین فرد جهان گذاشته است.
 
مدیرعامل تسلا در این نظرسنجی از کاربران خواسته بود به جای او تصمیم بگیرند که او بخشی از سهامش به ارزش ۲۱ میلیارد دلار را برای پرداخت مالیات بفروشد یا نه.
 
اکثریت کاربران شرکت کننده در این نظرسنجی با فروش سهام موافق بودند اما همین مبلغ هنگفت فروش سهام به همراه فروش سهام دیگر سهامداران تسلا باعث افت ۱۶ درصدی سهام تسلا شد به شکلی که خود ماسک تنها در دو روز ۵۰ میلیارد دلار از ثروتش (ناشی از ارزش سهام تسلا) کاسته شد.
به رغم این ضرر ۵۰ میلیارد دلاری ماسک همچنان ثروتمندترین فرد جهان است و حداقل ۱۰۰ میلیارد دلار از جف بزوس ثروتمندتر است.
 
میزان ثروت  ماسک بعد از این ۵۰ میلیارد ضرر  هم اکنون ۳۲۳ میلیارد دلار است.
 
از دو روز قبل تاکنون سهام تسلا مکررا افت کرده است و این ناشی از ترس سهامداران بابت فروش سهام سهامداران ارشد این شرکت است. کیمبال ماسک برادر ایلان ماسک هم اوایل این هفته بخشی از سهامش در تسلا را  به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار  به فروش رساند.
 
ایلان ماسک قطعا از تاثیر اعلام فروش سهامش بر قیمت فعلی سهام تسلا با خبر بود و شاید انتخاب توییتر و نظرسنجی برای اعلام خبر  تلاشی برای کاستن از حجم تخریب ناشی از اعلام خبر فروش سهام بود.
 
او در توییتر اعلام کرده بود که برای پرداخت مالیات درآمد دیگری ندارد و چاره‌ای جز فروختن اختیار معاملات سهامش (stock options) ندارد که سال آینده میلادی منقضی می‌شود.
 
ارزش سهام تسلا به رغم افت قابل توجه در دو روز گذشته همچنان نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد مثبت است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.