سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 13, 2021
12:26 شنبه، 22ام آبانماه 1400
کد خبر: 130351

توشیبا بعد از موج رسوایی‌ها سه تکه می‌شود

 
شرکت توشیبا برنامه‌های خود برای تبدیل شدن به سه شرکت را اعلام کرد. هدف از این کار راضی کردن سهام دارانی است که از رسوایی‌های مالی شرکت توشیبا به خشم آمده‌اند.
 
 به نقل از رویترز، ژاپن کشوری است که تکه تکه شدن شرکت‌های بزرگ در آن کمتر سابقه دارد. اما رویدادهایی از این دست در آمریکا قبلاً نیز رخ داده و در همین هفته شرکت جانسون و جانسون از دوتکه شدن خود خبر داده است.
 
توشیبا در سال ۱۸۷۵ تأسیس شده و قصد دارد بخش انرژی و زیرساخت‌های خود را در یک شرکت مستقل تجمیع کند و کسب و کارهای تولید هارد دیسک و نیمه هادی‌ها را نیز از طریق تأسیس شرکتی جدید پیگیری کند. شرکت سوم نیز تولید تراشه‌های حافظه فلاش را ادامه می‌دهد.
 
این تصمیم بعد از پنج سال بررسی استراتژیک اتخاذ شده و انتظار می‌رود موجب تشویق سهامداران فعالی شود که به علت رسوایی‌ها و ناکامی‌های توشیبا به دنبال فروش سهام خود در این شرکت هستند.
 
البته این برنامه‌ریزی با درخواست‌های برخی سرمایه گذاران فعال در مورد ضرورت خصوصی سازی کامل توشیبا در تضاد است. همچنین مشخص نیست آیا این طرح در مجمع عمومی شرکت توشیبا که در ماه مارس آتی برگزار می‌شود تصویب می‌شود یا خیر.
 
سهام توشیبا نیز در روز جمعه ۴ درصد سقوط کرده که نشانگر اوضاع نه چندان مساعد آن است. رسوایی مالی و تخلفات توشیبا در حوزه حسابداری که اولین بار در سال ۲۰۱۵ افشا شد موجب بدترشدن شرایط این شرکت در ۵ سال اخیر شده و تنش بین مدیران توشیبا و سهام داران این شرکت در ۵ سال اخیر بارها تیتر یک رسانه‌ها شده است.
 
سهامداران این شرکت در ژوئن گذشته مدعی تبانی توشیبا با وزارت بازرگانی ژاپن با هدف جلوگیری از تأمین منافع خود شدند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.