اپراتورها

اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن سیار

تلفن همراه

رگولاتوری

November 13, 2021
13:23 شنبه، 22ام آبانماه 1400
کد خبر: 130355

ماموریت‌های ویژه وزیر ارتباطات به رگولاتور جدید

Abbasi Shahkouh.png
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با صدور حکم انتصاب رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سه ماموریت ویژه برای رئیس جدید این سازمان تعیین کرده است.
 
 
عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حکم انتصاب صادق عباسی شاهکوه به سمت «معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی» ضمن توصیه به انجام وظایف مندرج در اساسنامه این سازمان سه ماموریت ویژه را به رئیس جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی واگذار کرد.
 
«ارتقاء جایگاه سازمان در تنظیم‌گری ارتباطات و فناوری اطلاعات»، برنامه‌ریزی و پیگیری تحقق سیاست «توسعه زیرساخت‌های ارتباطی ثابت پرسرعت و با کیفیت در اقصی نقاط کشور با تاکید بر توسعه فیبرنوری» و «ارتقاء کیفیت ارتباطات سیار با تاکید بر فناوری‌های نوین» سه ماموریتی است که از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به رئیس جدید رگولاتوری واگذار شده است.
 
همچنین وزیر ارتباطات در پیوست حکم خود خطاب به عباسی شاهکوه، «برنامه‌ریزی و راهبری توسعه زیرساخت‌های ارتباطی فراگیر، پایدار، پرسرعت و با کیفیت پهن‌باند ثابت با تاکید بر توسعه فیبر نوری(FTTX)؛ برنامه‌ریزی و راهبری ارتقاء کیفیت و گذار شبکه ارتباطی سیار کشور به سمت فناوری‌های ارتباطی نسل پنجم و ششم و بازنگری در سازوکارهای نظارتی و ایجاد ضمانت اجرای قدرتمند و کارآمد برای تحقق اهداف و اجرای مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و ارتقای توان نظارتی با بکارگیری فناوری‌های تنظیم‌یار، ابزارها و شیوه‌های نوین» را مورد تاکید قرار داد.
 
عیسی زارع‌پور در ادامه خواستار «افزایش کارایی، چابکی و پاسخگویی با رویکرد شفافیت در تصمیم گیری‌ها و مبارزه با فساد و نیز نظام‌مند کردن تعاملات با اپراتورها و رعایت اخلاق حرفه‌ای از طریق ارتقای قابلیت‌های سازمانی و نیروی انسانی؛ برنامه‌ریزی و اصلاح سازوکارها به منظور افزایش رضایت مشتریان با در نظر گرفتن کیفیت خدمات، قیمت و حق انتخاب خدمات و ارتقاء سامانه‌ها و ابزارهای پایش برخط کیفیت خدمات ارتباطاتی و اطلاعاتی در کشور و تسهیل دسترسی عموم مردم به آنها» در دوره جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه «تنظیم مقررات خدمات و سکوهای فضای مجازی از طریق برنامه‌ریزی، تنظیم‌گری و همکاری با نهادهای بالادستی مانند شورای عالی فضای مجازی و نهادهای تنظیم‌گر بخشی یا بین بخشی و سازمان فناوری اطلاعات ایران؛ مدیریت کارآمد منابع فرکانسی جهت به حداکثر رساندن بهره‌وری و منافع اقتصادی آن برای بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و بهبود فضای کسب و کار، توسعه و تضمین رقابت سالم میان اپراتورها و ارائه دهندگان خدمات ارتباطی و اطلاعاتی» را از دیگر انتظارات خود از رئیس جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برشمرد.
 
عیسی زارع‌پور در خاتمه «اصلاح نظام تعرفه‌گذاری در خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات با محوریت افزایش مطلوبیت اقتصادی تولید، توزیع و مصرف ترافیک و محتوای داخلی در برابر ترافیک بین‌الملل ضمن حفظ و ارتقای سرمایه‌گذاری پایدار و ایفای تعهدات توسعه‌ای اپراتورها؛ سیاستگذاری برای استفاده حداکثری از توان داخلی و بومی‌سازی در زیرساختها، شبکه‌ها و خدمات ارتباطی بر اساس قوانین و سیاستهای بالادستی؛ شناسایی و رفع تعارض منافع در سطوح مختلف سازمان و به کارگیری مدیران متخصص، جهادی، فساد ستیز و انقلابی با رویکرد شایسته‌سالاری و الویت از درون سازمان و وزارت متبوع» در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را خواستار شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.