تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 13, 2021
16:55 شنبه، 22ام آبانماه 1400
کد خبر: 130373

وکیل مدیرعامل کرپیتولند: سینا استوی تقریبا آزاد شده است

 
بعد از گذشت ۶ ماه از بازداشت پر سرو صدای مدیرعامل کریپتولند و بلوکه شدن حساب کاربران این صرافی، سینا استوی، مدیرعامل کریپتولند با انتشار فایل صوتی خبر از آزادی خود داده است، هرچند وکیل سینا استوی آزادی او را به صورت قطعی تایید نکرد و گفت او تقریبا آزاد شده است.
 
وکیل سینا استوی انتساب فایل صوتی منتشر شده روی شبکه‌های اجتماعی به مدیرعامل کریپتولند را تایید می‌کند. حسن فتحی بادی بدون تایید مستقیم آزادی وی گفت: «تمامی گفته‌های فایل صوتی صحت داشته و خبرهای خوبی برای کاربران سایت کرپتولند در راه است.»
 
به گفته او کاربرانی که پیش از این در کریپتولند حساب داشتند به زودی قادر خواهند بود با مراجعه به سایت کریپتولند، به حساب خود دسترسی داشته باشند.
 
به نظر می‌رسد سینا استوی به صورت تحت‌الحفظ از زندان خارج شده و در حال فعالیت در دفتر کریپتولند است.
 
سینا استوی در پیام صوتی که در کانال گروه طرفدارانش به اشتراک گذاشته شده است، به صراحت اعلام می‌کند که برای کسانی که پیش از دستگیری اون توکن BRG خریداری کرده‌اند هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت. او علاوه بر این وعده افزایش قیمت را به دارندگان این توکن داده است.
 
پس از دستگیری  سینا استوی، سایت کریپتولند بسته و دارایی تمام کاربران بلوکه شد. در آن زمان اعلام شد که تمامی کاربران باید برای تعیین تکلیف سرمایه‌شان، اطلاعات و جزییات دارایی خود را به طور کامل در سایت گرداب وارد کنند. با وجود اینکه ذبیح‌الله خداییان،‌ سخنگوی قوه قضائیه در شهریورماه خبر از توزیع ۱۳۰ میلیارد تومان به زیان‌دیدگان کرپیتولند داده بود، گفته می‌شود که هنوز اکثر کاربران این سایت دارایی خود را دریافت نکرده اند و حتی در طول ماه‌های گذشته چندین بار دست به تجمع اعتراضی زدند.
 
در چنین شرایطی سینا استوی می‌گوید که تمامی این دارایی‌ها به مردم بازخواهد گشت و برای جبران این ضرر، کریپتولند پس از بازگشت دوباره خود تا دو ماه هیچ‌گونه کارمزدی دریافت نخواهد کرد.
 
او در این پیام صوتی تاکید می‌کند: «این توکن به زودی روی بلاک‌چین سوآپ خواهد شد و تا زمانی که اعلام نشده از هرگونه خریدوفروش این توکن خودداری کنید.» سینا استوی اشاره می‌کند تا سوآپ کامل دو تا سه هفته طول خواهد کشید.
 
او با بیان اینکه پس از جذب نیروی دوباره و بازسازی زیرساخت‌ها این صرافی دوباره مشغول به کار خواهد شد، تاکید کرده است که به زودی در صفحه اینستاگرام خود، برای پاسخگویی به شایعات لایو برگزار خواهد کرد.
 
ارتباط سینا استوی با رئیس دولت نهم و دهم پس از دستگیری او حاشیه‌ساز شده بود و هنوز هیچ توضیح رسمی از سوی دادستانی و هیچ‌کدام از مراجع قضایی در خصوص چگونگی آزادی وی و دلایل این آزادی صادر نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.