سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 14, 2021
11:05 یکشنبه، 23ام آبانماه 1400
کد خبر: 130379

گام جدید ژاپن برای افزایش تولید داخلی تراشه

 
دولت ژاپن تهیه لایحه ای را به منظور توسعه کمک مالی برای افزایش تولید داخلی نیمه رساناها توسط شرکتهای داخلی و خارجی آغاز کرد.
 
 روزنامه یومیوری  به نقل از منابع آگاه گزارش کرد فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن قصد دارد لایحه ای را برای این منظور در سال ۲۰۲۱ ارائه کند.
 
دولت ژاپن تحت بودجه مکمل امسال چند صد میلیارد ین برای ایجاد منابع مالی در سازمان دولتی حمایت از تحقیقات و توسعه فناوری صنعتی و انرژی اختصاص خواهد داد. شرکتهایی واجد دریافت این کمک خواهند بود که تولید تراشه را در زمان کمبود عرضه افزایش دهند. دولت ژاپن احتمالی برای نیمی از سرمایه گذاری یک تریلیون ینی شرکت TSMC برای ساخت کارخانه تراشه سازی سوبسید می دهد.
 
کمبود جهانی تراشه در صنایع مختلف از خودروسازی تا سرگرمی رشد اقتصاد جهان را که در حال احیا از تبعات پاندمی کووید ۱۹ است، آهسته کرده است. شرکت تراشه سازی TSMC تایوان اوایل ماه میلادی جاری اعلام کرد یک کارخانه تراشه در منطقه کوماموتوی ژاپن احداث خواهد کرد و یک شرکت زیرمجموعه سونی سهامدار حداقلی در آن خواهد بود. انتظار می رود این کارخانه نیمه رساناها برای خودروها، حسگرهای تصویری دوربین و محصولات دیگر تولید کند و احتمالا فعالیتش را تا سال ۲۰۲۴ آغاز می کند.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، این لایحه توانایی دولت برای ردگیری مبدا تجهیزات رایانه ای که خریداری می کند را تقویت می کند. هدف نهایی دولت ژاپن جلوگیری از ورود دستگاههای رایانه ای ساخت چین پیش از نصب شدن آنهاست.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.