سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 14, 2021
11:31 یکشنبه، 23ام آبانماه 1400
کد خبر: 130388

شیائومی از علت بروزرسانی کندتر گوشی‌های مجهز به تراشه‌های مدیاتک می‌گوید

 
اندروید ۱۲ عرضه شده و شرکت‌های مختلف در حال به‌روزرسانی گوشی‌های خود به جدیدترین سیستم عامل گوگل هستند. در این میان نگرانی‌هایی درباره بروزرسانی دستگاه‌های مجهز به تراشه‌های مدیاتک وجود دارد و حالا یکی از مقامات شیائومی درباره علت روند کندتر آپدیت این محصولات، توضیحاتی ارائه کرده است.
 
یکی از مدیران شیائومی به نام «لی مینگ» می‌گوید گوگل معمولا کدهای لازم را از قبل به مدیاتک و کوالکام می‌دهد تا برای به‌روزرسانی آینده آماده باشند. این کار باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود و شرکت‌ها بلافاصله پس از انتشار نسخه جدید اندروید، می‌توانند انتشار نسخه پایدار آن را شروع کنند. با این وجود یک تفاوت میان این سازندگان تراشه وجود دارد.
 
ظاهرا کوالکام تیم بزرگتری دارد و به صورت موازی و همزمان روی تمام پکیج‌های ضروری برای فرایند بروزرسانی کار می‌کند. در مقابل مدیاتک، پکیج‌های موردنیاز را با سرعت کمتری ارائه می‌کند که همین موضوع منجر به بروزرسانی دیرتر محصولات مجهز به تراشه‌های این کمپانی می‌شود.
 
لی مینگ در ادامه افزود به‌روزرسانی به صورت دسته‌ای برای گوشی‌های مجهز به چیپست مدیاتک اجتناب‌ناپذیر است و کمبود نیروی انسانی در این شرکت باعث این اتفاق می‌شود.
 
 
ارتقای دسته‌ای باعث می‌شود تا اگر هر مشکلی در کد ظاهر شد، بدون توجه به نوع گوشی به سرعت آن دسته کد را جدا کرد و بدون اینکه روی تعداد زیادی دستگاه تاثیر بگذارد، آن را برطرف کرد.
 
شرکت مدیاتک هنوز پاسخی به صحبت‌های مدیر شیائومی نداده و باید دید واکنش این غول تراشه‌سازی چه خواهد بود. به‌روزرسانی گوشی‌ها در اندروید همیشه یکی از مشکلات بوده و هر شرکت با صرف زمان روی رابط کاربری خود باعث تاخیرهای طولانی می‌شود.
 
در ماه‌های اخیر شرکت‌های بیشتری به سمت استفاده از تراشه‌های مدیاتک رفته‌اند و این کمپانی هم از چیپ‌های متنوع زیادی رونمایی کرده، بنابراین احتمالا در آینده مشکل بروزرسانی دیرتر محصولات مجهز به آن‌ها هم برطرف خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.