امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 15, 2021
14:59 دوشنبه، 24ام آبانماه 1400
کد خبر: 130437

بسیاری از حملات سایبری در مرکز مدیریت راهبردی «افتا» دفع می‌شود

 
 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: عرصه نوین دفاعی کشور در حوزه سایبری به طور طبیعی با تهدیدات جدی دشمن مواجه است و خوشبختانه مرکز مدیریت راهبردی افتا (امنیت فضای تبادل اطلاعات) بسیاری از حملات را به‌ موقع شناسایی، پیشگیری و دفع می‌کند.
 
 «محمود عباس زاده مشکینی» روز دوشنبه با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از مرکز مدیریت راهبردی افتا (امنیت فضای تبادل اطلاعات) گفت: هدف از این بازدید در جریان قرار گرفتن نمایندگان مجلس از کارکردها، ماموریت‌ها و محدودیت‌های این مجموعه بود.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در جریان این بازدید نحوه مدیریت، پیشگیری و مقابله با تهدیدها و حملات سایبری به‌ویژه حملات سایبری اخیر در حوزه وزارت نفت و راه و شهرسازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
عباس زاده مشکینی  ادامه داد: عرصه نوین دفاعی کشور در حوزه سایبری به طور طبیعی با تهدیدات جدی از طرف دشمن مواجه است و خوشبختانه این مرکز با توانمندی، بسیاری از حملات را به‌ موقع شناسایی، پیشگیری و دفع می‌کند.
 
وی خاطرنشان کرد: این مرکز برای کاهش آسیب پذیری‌ زیرساخت‌های حیاتی،  تهدیدات را دائما رصد می‌کند.  بدیهی است که تقویت سخت افزاری و نرم افزاری این مجموعه اجتناب ناپذیر است که در جهان پیچیده امروزی امنیت اساسی‌ترین مولفه مانایی و توسعه هر کشوری است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.