امنیت

اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

November 15, 2021
16:24 دوشنبه، 24ام آبانماه 1400
کد خبر: 130441

رگولاتور چینی خواستار بررسی امنیت سایبری شرکت های اینترنتی شد

 
رگولاتور فضای مجازی چین لایحه ای پیشنهاد کرده که شرکتهای خواهان فعالیت در بورس هنگ کنگ درصورتیکه داده های دارای ریسک های امنیت ملی را در اختیار دارند، تحت تحقیق امنیت سایبری قرار گیرند.
 
به نقل از رویترز، طبق پیش نویس قوانین «سازمان فضای سایبری چینی» پلتفرم‌های بزرگ اینترنتی چینی که تصمیم دارند دفاتر، مراکز تحقیقاتی یا عملیاتی در کشورهای مختلف جهان تأسیس کنند نیز باید درخواست ارائه گزارش به رگولاتورها را ثبت کنند.
 
این لایحه در حساب کاربری سازمان در وی چت منتشر شده تا عموم مردم درباره آن اظهار نظر کنند.
 
براساس لایحه مذکور آژانس‌های طرف ثالث باید تغییرات در شرکت‌هایی با روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر فعال را بررسی کنند. همچنین دولت باید فعالیت‌های آنان را تأیید کند. از سوی دیگر پیام رسان ها باید محدودیت دسترسی کاربران به سرویس‌های مشابه یا انتقال فایل به دیگر پلتفرم‌های اینترنتی را متوقف کنند مگر آنکه دلایل موجهی در این زمینه داشته باشند.
 
عموم مردم می‌توانند تا ۱۳ دسامبر نظرات خود درباره این لایحه را ثبت کنند. قوانین مذکور در حالی پیشنهاد شده که دولت چین نظارت بر بخش فناوری خود را افزایش داده و قوانینی درباره چگونگی کنترل انبوه داده‌ها، رفتار با کاربران و رقبا را تصویب کرده است.
 
این کشور اخیراً قوانینی درباره امنیت داده و حفاظت از داده‌های خصوصی را تصویب کرده و تصمیم دارد بر شیوه استفاده از الگوریتم‌ها توسط شرکت‌ها نظارت کند.
 
پیش از این و در ماه جولای فضای سایبری چین پیشنهاد کرد شرکت‌هایی که داده‌های بیش از یک میلیون کاربر را در اختیار دارند، قبل از ثبت شرکت در بورس‌های خارجی باید تحت تحقیق امنیتی قرار گیرند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.