امنیت

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 16, 2021
11:32 سه شنبه، 25ام آبانماه 1400
کد خبر: 130455

تلاش سنای آمریکا برای تصویب قانون افزایش رقابت فناوری با چین

 
چاک شومر رهبر نمایندگان اکثریت سنای آمریکا اعلام کرد قانونی برای افزایش قدرت رقابت فناوری آمریکا با چین به یک لایحه سیاست دفاعی گسترده‌ اضافه می شود.
 
به نقل از رویترز، بررسی لایحه دفاعی مذکور در هفته جاری آغاز می‌شود.
 
شومر هنگام سخنرانی در مجلس سنا اعلام کرد قانون مجوز دفاع ملی سالانه (NDAA) اصلاح می‌شود تا قانون نوآوری و رقابت آمریکا (USICA) را نیز در برگیرد. او همچنین گفت: باید بحران زنجیره ذخایر را برطرف کنیم و صبر کردن جایز نیست.
 
طبق این قانون حدود ۲۵۰ میلیارد دلار برای ترویج فناوری‌های نویین در آمریکا صرف می‌شود که دولت چین سعی دارد آنها را توسعه دهد. هوش مصنوعی، رایانش کوانتومی، تراشه رایانه‌، ربات‌ها و باتری‌های لیتیوم یونی در دستگاه‌های هوشمند و خودروهای برقی بخشی از فناوری‌هایی هستند که آمریکا سعی دارد در رقابت با چین آنها را گسترش دهد.
 
سنا قانونUSICA را در ماه ژوئن تصویب کرده اما در مجلس نمایندگان آمریکا درباره آن رأی گیری نشده است. حامیان لایحه مذکور از آن زمان تاکنون مشغول بررسی راهی هستند تا آن را تصویب کنند و به کاخ سفید بفرستند تا پس از امضای بایدن به قانون تبدیل شود.
 
این در حالی است که چند روز قبل در گزارشی اشاره شد حامیان USICA تصمیم دارند آن را به قانونNDAA بیفزایند. قانون مجوز دفاع ملی یکی از قوانین مهمی است که هر ساله تصویب می‌شود و طیف مختلفی از سیاست‌ها را در بر می‌گیرد.
 
به طور دقیق بر اساس USICA بودجه‌ای ۱۹۰ میلیارد دلاری برای تقویت بخش تحقیقات و فناوری آمریکا اختصاص می‌یابد. علاوه بر آن ۵۴ میلیارد دیگر برای ارتقای تولید و تحقیق نیمه رساناها و تجهیزات ارتباطاتی صرف می‌شود.
 
به نوشته نشریه ان بی سی نیوز مقامات جاسوسی آمریکا در یک ارزیابی در ماه آوریل اعلام کردند چین در فهرست کشورهایی است که تهدیدی جهانی برای منافع ملی آمریکا به حساب می‌آید. اختلالات در زنجیره جهانی ذخایر و موارد دیگر مقامات آمریکا را نسبت به وابستگی بیش از حد این کشور به تولید محصولات کشورهای مختلف جهان از جمله چین بیمناک کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.