اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 16, 2021
12:09 سه شنبه، 25ام آبانماه 1400
کد خبر: 130464

همکاری تلنور و گوگل کلود برای دیجیتالیزه کردن عملیات‌های مخابراتی

 
دو شرکت تلنور (Telenor) و گوگل، متعلق به شرکت الفابت، از همکاری خود برای دیجیتالی کردن فعالیت‌های مخابراتی تلنور خبر دادند. طبق این بیانیه آنها در حال بررسی راه‌هایی هستند تا با همکاری یکدیگر خدمات دیجیتالی را به مشتریان این غول مخابراتی ارائه کنند.
 
 طبق اعلام مدیران عامل این شرکت‌ها به رویترز، این دو نه تنها از خدمات گوگل کلود برای تقویت آی‌تی و شبکه‌ی تلنور استفاده می‌کنند بلکه سعی دارند ابزارهای دیجیتالی را هم در اختیار مشتریان تلنور بگذارند.
 
تلنور که شرکتی مخابراتی در اسلو است به ۱۷۲ میلیون مشتری خدمت رسانی می‌کنند. نیمی از درآمد این شرکت از آسیا و نیمی دیگر از شمال اروپا تامین می‌شود.
 
سیگو برکه، مدیرعامل تلنور، گفت که این پروژه دیجیتال سازی تحول بزرگی برای تلنور است و یکی از اهداف آن دستیابی به جریان‌های جدید مالی است.
 
او گفت: «من فکر می‌کنم آینده شرکت‌های مخابراتی فراتر از ارتباط و اتصال است و آنها باید به در کنار اتصال به دنبال ارزش افرینی باشند.
 
برکه افزود، با توجه به وابستگی روزافزون شبکه‌ها به نرم‌افزار، تلنور به یک بخش مبتنی بر ابر نیاز دارد و توانایی‌های گوگل در مدیریت داده، یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی این شرکت را به گزینه مناسبی برای این همکاری تبدیل کرده است.
 
به گفته او: «دیجیتالی کردن عملیات‌ها به معنای روان‌تر کردن آن است. شما با این کار می‌توانید قطعی‌ها را قبل از وقوع پیش‌بینی کنید. با جابجا کردن یک سری از فرآیندهای بک‌اند (Backend)، می‌توانید تجربیات مشتری را روان‌تر و بهتر کنید»
 
توماس کوریان، مدیرعامل گوگل کلود، می‌گوید دیجیتالی کردن عملیات اصلی یک شرکت مخابراتی به بزرگی تلنور و البته ارائه پیشنهادات مشترک تجربه تازه‌ای برای گوگل کلود است.
 
این دو شرکت در اولین اقدامات خود قصد دارند پلتفرمی را برای شرکت‌های کوچک و متوسط (SME) ارائه و فرایند‌های آنها را دیجیتال کنند.
 
کوریان می‌گوید: «مساله به بهینه سازی مراکز داده و انتقال مراکز داده به ابر محدود نمی‌شود. کاری که ما برای شرکت‌های کوچک و متوسط انجام می‌دهیم،تنها ایفای نقش به عنوان یک عرضه کننده تکنولوژی نیست بلکه پیشنهادی مشترک برای مشتریان این بخش خواهد بود.»
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.