اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

November 16, 2021
14:28 سه شنبه، 25ام آبانماه 1400
کد خبر: 130470

استفاده از عنوان تلگرام، توئیتر و یوتیوب توسط ناشران دیجیتال ممنوع شد

 
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ناشران دیجیتال و متقاضیان دریافت جواز تکثیر نرم‌افزارهای خارجی را از استفاده از نام و عنوان پلتفرم‌های خارجی که طبق قوانین کشور فیلتر شده‌اند منع کرد.
 
در پیامکی که برای ناشران دیجیتال ارسال شده است قید شده که آنان نمی‌توانند از نام پلتفرم‌هایی مانند تلگرام، یوتیوب و توییتر به هر شکل اعم از محیط نرم‌افزار یا روی بسته نرم‌افزاری خود استفاده کنند.
 
طبق اطلاعیه‌ای که از سوی مدیریت اداره صیانت و بررسی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی برای ناشران دیجیتال و نمایندگان آنها ارسال شده است، اگر نرم افزای نام پلتفرم‌های فیلتر شده را روی بسته‌های نرم‌افزاری خود ثبت کنند به آنها هولوگرام تعلق نمی‌گیرد.
 
 
پیامک ارسال شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ناشران دیجیتال
ناشر دیجیتال شخص حقیقی یا حقوقی است که مجوز عرضه و نشر محصولات و عناوین بر حامل دیجیتال، نشر بر خط، نشر تصدی پیامده (سامانه پیامکی)، نشر کاربر محور و … را از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی دریافت کرده است.
 
هولوگرام‌دار کردن تمام نر‌م‌افزارهای تولیدی در بازار ایران یکی از برنامه‌های مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد است که با هدف پاکسازی بازار از محصولات ناسالم و با محتوای نامناسب انجام می‌شود. از همین رو تمامی نرم‌افزارها بایدپیش از اینکه در بازار توزیع شوند از مرکز توسعه فناوری‌ اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال هولوگرام دریافت کنند. این قانون مربوط به کپی رایت داخلی نرم افزار است و مطابق آن بررسی، گواهی ثبت، شناسنامه نرم افزار و پروانه انتشار پس از تکثیر هولوگرام تحویلی از سوی این مرکز روی آثار درج می شود.
 
در شرایط فعلی بسیاری از ناشران دیجیتال آدرس‌های شبکه‌های اجتماعی خود را روی بسته‌های نرم‌افزاری خود برای ارتباط بیشتر با مخاطبانشان درج کرده‌ بودند که با این اطلاعیه به نظر می‌رسد باید اقدام به حذف آنها از روی بسته‌های محصولات خود کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.