تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 16, 2021
14:51 سه شنبه، 25ام آبانماه 1400
کد خبر: 130477

بایدن لایحه زیرساخت را امضا کرد؛‌ قوانین سخت‌گیرانه در انتظار رمزارزها

 
پس از ماه‌ها انتظار جو بایدن درنهایت لایحه جنجالی یک تریلیون دلاری زیرساخت را امضا کرد که به موجب آن قوانین سخت‌گیرانه‌ای در انتظار رمزارزها خواهد بود. ساعاتی پس از امضای این لایحه توسط رئیس جهور آمریکا بازار رمزارزها با شوک جدید قیمتی روبرو شد و قیمت اکثر رمزارزها کاهش محسوسی را تجربه کرد.
 
با امضای این لایحه یک تریلیون دلاری زیرساخت، مجلس نمایندگان و مجلس سنا به صورت قانونی از سال ۲۰۲۴ می‌توانند آن را اجرایی کنند.
 
این لایحه همچنین قوانین سخت گیرانه‌تری را برای کسب و کارهای مرتبط با بازار رمزارزها اعمال می‌کند که شامل الزامات بیشتری برای گزارش‌دهی کارگزاران می‌شود. براساس این لایحه، در آینده تراکنش‌های رمزارز به ارزش بیش از ده هزار دلار باید به سرویس درآمد داخلی گزارش شوند.
 
 
این لایحه که مورد انتقاد بسیاری از حامیان بازار رمزرازها قرار دارد و می‌تواند نوساناتی را در بازار ایجاد کند. به صورتی که پس از امضای جو بایدن قیمت محبوب‌ترین رمزارز بازار یعنی بیت کوین با افت ۸ درصدی محدوده ۶۰ هزار دلار را مجددا ثبت کرد و همزمان قیمت بسیاری از رمزارزهای محبوب دیگر بازار نیز کاهش یافت. قیمت دومین رمزارز محبوب بازار یعنی اتریوم نیز کاهش هشت درصدی را تجربه کرد. سایر رمزارزها نیز با ریزش مواجه شدند. قیمت تتر در این بین با افزایش جزئی روبرو بود.
 
این لایحه یک تریلیون دلاری به ارتقای دسترسی به اینترنت، تامین بودجه برای ساخت جاده‌ها، پل‌ها، پنل‌های خورشیدی، ایستگاه‌های شارژ خودروهای الکتریکی و سایر پروژه‌های زیرساختی بزرگ اختصاص داده می‌شود.
 
گروهی از سناتورها در ابتدا اصلاحیه‌ای را برای این لایحه پیشنهاد کرده بودند که الزامات گزارش‌دهی مالیات رمزارزها را شفاف می‌کرد، اما این پیشنهاد در ماه آگوست تایید نشد.
 
اکثریت سناتورهایی که به دنبال اصلاح قوانین بازار رمزارزها بودند، در نهایت به این لایحه رای مثبت دادند. هرچند برخی هنوز اجرایی شدن چنین لایحه‌هایی را غیرقابل انجام می‌دانند و انتقادهایی را به آن وارد می‌کنند. این لایحه از سال ۲۰۲۴ اجرایی می‌شود. باید دید در ادامه امضای چنین لایحه‌ای چه تاثیری بر بازار رمزارزها خواهد داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.