اپلیکیشن

تلفن همراه

November 17, 2021
11:56 چهارشنبه، 26ام آبانماه 1400
کد خبر: 130501

۲۰ میلیون کاربر از پیام رسان های داخلی استفاده می کنند

 
طبق گزارشی که از سوی معاون مرکز ملی فضای مجازی در کمیسیون بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی ارائه شد، ۲۰ میلیون کاربر ایرانی از پیام رسان های داخلی استفاده می کنند.
 
به گزارش خانه ملت، هشتمین نشست کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی عصر روز گذشته با حضور کارشناسان و مسئولانی از اتاق بازرگانی، سازمان تبلیغات اسلامی، اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد.
 
در این نشست نمایندگان اظهارات خود در مورد کلیات طرح را مطرح کردند و همچنین کارشناسان و نمایندگان بخش خصوصی و نهادهای حاکمیتی به دغدغه‌ها و دیدگاه‌های خود در مورد کلیات پرداختند.
 
فیلتر تلگرام ربطی به طرح حمایت ندارد
 
رضا تقی پور انوری رئیس کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی گفت: امروز در ادامه بررسی کلیات طرح، ارائه نظرات کارشناسی سایر دستگاه‌ها و نمایندگان بخش خصوصی را خواهیم داشت.
 
وی ادامه داد: همچنین مرکز ملی فضای مجازی در مورد آخرین وضعیت پیام رسان های داخلی گزارشی را ارائه و نمایندگان مخالف و موافق اظهارات خود در مورد کلیات طرح را مطرح خواهند کرد.
 
وی گفت: فیلتر تلگرام ربطی به طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی ندارد؛ طرح هنوز تصویب نشده و نباید نگران بود.
 
۲۰ میلیون کاربر از پیام رسان های داخلی استفاده می کنند
 
امیر خوراکیان معاون حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی در ادامه با بیان اینکه از سال ۱۳۹۶ سیاست‌ها و اقدامات پیام‌رسان‌ها در شورای عالی فضای مجازی تصویب شد، گفت: از سال ۹۷ تاکنون که فعالیت پیام رسان‌های داخلی به صورت ویژه و با حمایت‌های خاص شروع شد با افت و خیزهایی همراه بوده است.
 
وی با اشاره به اطلاعات آماری پیام رسان ایتا، افزود: تعداد کاربر ثبت نام شده در ایتا ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر و تعداد کاربران فعال ماهانه ۳ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر است.
 
خوراکیان ادامه داد: همچنین اطلاعات تعداد کاربران ثبت نام شده در پیام رسان سروش پلاس ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر و کاربران فعال ماهانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است؛ تعداد کاربر ثبت نام شده در پیام رسان بله ۸ میلیون و ۴۴۵ هزار نفر و کاربران فعال ماهانه آن ۱ میلیون و ۳۸۲ هزار نفر برآورد می شود. تعداد کاربر ثبت نام شده در پیام رسان گپ ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر و کاربران فعال ماهانه این پیام رسان ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر هستند.

معاون حقوقی مرکز ملی فضای مجازی یادآور شد: بر اساس برآوردهای ما با حذف کاربران مشترک، حدود ۲۰ میلیون نفر کاربر یونیک از مجموع این پیام رسان‌ها استفاده می‌کنند که به تناسب وضعیتی که در سرویس دهی پیام رسان ها داریم عدد خوب و قابل توجهی است.
 
وی افزود: تجربه ثابت کرده وقتی سرویس داخلی خوب فعال می‌شود و ارائه خدمت می‌کند با اقبال قابل توجه کاربران مواجه می‌شویم در نتیجه این پیش فرضی که برخی مطرح می‌کنند اقبال مردم از سرویس‌های داخلی بالا نیست پیش فرض درستی نبوده و ما معتقدیم بیش از ۷۰ درصد مردم زمانی که سرویس داخلی خوب و با خدمات راحت و مناسب ارائه می‌شود اقبال قابل توجهی به آنها خواهند داشت.
 
به گفته خوراکیان در شرایطی سرویس‌های مسیریاب در کشور فعال شدند که سرویس خارجی همه بازار را کسب کرده بود و در داخل حتی دو سرویس اصلی بسیار خوب توانستند سرویس دهی را به سطحی برسانند که نیازی به سرویس خارجی نداشتیم و بدون اینکه از ابزار فیلتر محدودسازی سرویس مسیریاب خارجی استفاده شود سرویس‌های مسیریاب داخلی توانستند موفقیت لازم را کسب کنند و اکنون از آنها استفاده می‌شود.
 
وی در ادامه میزان ترافیک مصرفی سرویس‌های اینترنت و IXP پیام رسان ها در مرکز داده شبکه ملی اطلاعات را تشریح کرد.
 
‌سازمان تبلیغات اسلامی با قدرت در کنار طرح حمایت خواهد بود
 
در این نشست حامد علامتی نماینده سازمان تبلیغات اسلامی گفت: دست سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه فضای مجازی پر است و مباحث کارشناسی را در اختیار نمایندگان قرار خواهد داد؛ سازمان تبلیغات اسلامی با قدرت کنار این طرح خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.