تلفن همراه

نوکیا خدمات نرم‌افزار ابری به شرکت‌های مخابراتی ارائه می‌کند

منبع: پیوست
 
نوکیا از برنامه‌های خود برای ارائه یک سرویس نرم‌افزاری مبتنی بر ابر خبر داد. این سرویس نرم‌افزاری که شرکت‌های مخابراتی را هدف گرفته است نرم‌افزار لازم برای تحلیل، امنیت و مدیریت داده را در اختیار مشتریان می‌گذارد.
 
 مدل نرم‌افزار به عنوان یک خدمت یا Software as a Service رویکرد تازه‌ای است که بسیاری از شرکت‌های تکنولوژی را جذب خود کرده است. در این مدل خبری از نصب نرم‌افزار نیست و تمام پردازش اطلاعات و فضای ابری انجام می‌گیرد که به «رایانش ابری» معروف است.
 
در حالی که نرم‌افزارهای نوکیا از همین سال جاری هم به صورت اشتراکی ارائه می‌شوند اما دسترسی تجاری برای کاربران معمولی در اوایل ۲۰۲۲ توسعه پیدا می‌کند.
 
مارک بان، نماینده ارشد این شرکت، در مصاحبه‌ای گفت زمانی که نوکیا در سال ۲۰۱۶ بخش نرم‌افزار خود را احداث کرد، ایده همین رویکرد اشتراکی بود که البته هیچوقت اجرایی نشد.
 
اوگفت: «حالا ما این ایده را اجرایی کردیم و  تکنولوژی لازم برای اجرای در مقیاس گسترده‌ را ساخته‌ایم.»
 
یک پلتفرم نرم‌افزاری مبتنی بر رایانش ابری می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد و اجرا و مدیریت را ساده‌تر کند و مشتریان می‌توانند پیش از استفاده بلند مدت پلفترم را امتحان کنند.
 
نرم‌افزار به عنوان خدمت علاوه بر سهولت استفاده، امنیت و بازدهی را نیز افزایش می‌دهد. در این رویکرد از آنجایی که پردازش در فضای ابری انجام می‌شود و خبری از فایل‌های آفلاین نیست، محافظت از مالکیت ذهنی هم ساده‌تر انجام می‌گیرد.
 
نوکیا که پیشتر مذاکراتی را با مشتریان بالقوه انجام داده یک بازار ۳/۱ میلیارد دلاری را برای دوره ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ هدف‌گذاری کرده و نرخ رشد ۲۵ تا ۳۰ درصد را برآورد کرده است.

​​