اینترنت و شبکه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

November 20, 2021
11:21 شنبه، 29ام آبانماه 1400
کد خبر: 130568

وزیر فرهنگ : تشکیل اتاق فکر مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی ضروری است

 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت و جایگاه مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، بر لزوم تشکیل اتاق فکر و اندیشه‌ورزی این مرکز  تاکید کرد.
 
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در نشستی صمیمی با رییس و جمعی از مدیران مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، ضمن استماع گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این مرکز، نکات و راهکارهایی را به منظور بهبود فعالیت‌ها و برنامه‌های پیش رو برشمرد.
وی گفت: این دیدار در واقع تأکید بر استمرار فعالیت های مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی است و در ادامه مسیر باید برنامه‌هایی برای تقویت آن به عنوان پیشران وزارتخانه داشته باشیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر لزوم تقویت نگاه تمدنی نظام اسلامی به عنوان غایتی که حاکمیت اسلامی برای خود ترسیم کرده است، گفت: باید شرایطی فراهم شود تا هدف گذاری سبک زندگی‌ با نگاه آرمانی نظام که منجر به ظهور منجی می‌شود، همسو باشد.
وزیر فرهنگ با اشاره به برنامه‌ها و فعالیت‌های مرکز، بر ارتقای سامانه‌های ایجاد شده و پیگیری برنامه تحولی وزارتخانه برای پیشبرد اهداف این مرکز تاکید کرد.
وی همچنین ترویج و گسترش فعالیت‌ها و برنامه‌های نوآورانه مرکز مانند پویش‌های تولید محتوا، نشر آثار فاخر سواد رسانه‌ای و برنامه‌های آموزشی ویژه مدیران و کارشناسان را خواستار شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از فعالیت های انجام شده، بر لزوم تشکیل اتاق فکر و اندیشه‌ورزی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی تاکید کرد و افزود:  برای نیل به اهداف مد نظر در خصوص این مرکز باید نظرات مدیران عالی دستگاه‌های فرهنگی کشور برای تقویت نقش پیشرانی مرکز در وزارتخانه و تنظیم تفاهم‌نامه‌ همکاری مشترک با سایر بخش‌های وزارتخانه مورد توجه قرار گیرد.
همچنین  محمدرضا بهمنی رییس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی در این نشست «رویکرد تمدنی» را رویکردی جامع برای تعیین الگوی مواجهه دستگاه‌های فرهنگی با تحولات فضای مجازی عنوان کرد و گفت: ما در این مرکز با اتخاذ چنین رویکردی و برای ارتقای نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فضای مجازی، افق حرکت را «پیشرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فضای مجازی» تعریف کرده‌است.
بهمنی توسعه کاربست‌ فناوری‌های فرهنگی، جریان‌شناسی و جریان‌سازی فرهنگی، تولید و نشر محتواهای ارزشی و انقلابی، توسعه پلتفرم‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای، اعتلای الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی با توجه به تحولات فضای مجازی و اعتلای جایگاه حکمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فضای مجازی را از اهم ابعاد پیشرانی این مرکز در وزارتخانه برشمرد.
بر اساس این گزارش ، معاونان و مدیران بخش‌های مختلف مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی اهم شاخص‌های عملکردی مجموعه خود را به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه دادند.
وزیر فرهنگ  همچنین در این دیدار از استودیوی تولید محتوای مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی بازدید کرد.
 در این نشست که فرشاد مهدی پور معاون امور مطبوعاتی و مهدی نورعلیشاهی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشتند، بر همکاری‌های چند جانبه برای تقویت حضور رسانه‌ای و نقش وزارتخانه در حوزه رسانه‌های نوین و سواد رسانه‌ای، تبلیغات در فضای مجازی و مقابله با اخبار جعلی تاکید شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.