اپلیکیشن

تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

November 20, 2021
11:27 شنبه، 29ام آبانماه 1400
کد خبر: 130570

قطعی اپلیکیشن تسلا مانع از دسترسی افراد به خودروهای این شرکت شد

 
با قطعی سرور و اپلیکیشن تسلا، بسیاری از کاربران امکان ورود به خودروهای خود را از دست دادند. با این حال، اکنون به نظر می‌رسد که مشکل در حال برطرف شدن است و شماری از کاربران توانسته‌اند دوباره به خودروهای خود دسترسی پیدا کنند.
 
اپلیکیشن تسلا به عنوان سوییچ خودروهای این شرکت عمل می‌کند و قابلیت‌های متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این اپلیکیشن از روز گذشته ابتدا در آمریکا و کانادا دچار قطعی شد و بعد شمار بیشتری از کاربران جهانی از قطعی آن خبر دادند. در نتیجه، خیلی از دارندگان اتومبیل‌های تسلا نمی‌توانستند از خودروی خود استفاده کنند.
 
این مشکل به دنبال انتشار یک به‌روزرسانی جدید برای اپلیکیشن تسلا به وجود آمد. یک منبع آگاه به ماجرا می‌گوید تسلا با قابلیت‌های جدیدی که برای خرید محصولات خود ارائه کرده، به مشکل برخورده است. قطعی سیستم‌های تسلا به ندرت اتفاق می‌افتد اما در گذشته هم نمونه‌های مشابهی داشته است. این شرکت در سپتامبر سال ۲۰۲۰ با قطعی کامل سرورها و سیستم‌های داخلی خود روبرو شد. این قطعی چند ساعت طول کشید و بسیاری از کاربران را دچار مشکل کرد.
 
ساعاتی پیش مدیرعامل تسلا در پاسخ به توییتی که از قطعی اپلیکیشن این شرکت خبر داده بود، نوشت: «اپلیکیشن تسلا حالا باید در حال آنلاین شدن باشد.» وب‌سایت Downdetector نشان می‌دهد که حدود ۵۰۰ کاربر در حوالی ۰۱:۱۰ بامداد امروز از قطعی اپلیکیشن خود خبر داده بودند.
 
ماسک در ادامه افزود: «از کاربران عذرخواهی می‌کنم، تدابیری را به کار خواهیم گرفت تا مطمئن شویم که چنین مشکلی دوباره تکرار نمی‌شود.»
 
عدم دسترسی به خودرو در صورت قطعی سرور و از کار افتادن اپلیکیشن مشکلی است که با توجه به گرایش گسترده شرکت‌ها به سمت استفاده از سرویس‌های ابری می‌تواند به یک مسئله فراگیر تبدیل شود. ولی حتی در همین مورد هم اگر کاربران کلید فیزیکی خود را در دست داشتند، می‌توانستند از اتومبیل‌شان استفاده کنند. پس ضروری است که برای موارد این چنینی راهکارهای جایگزین وجود داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.