اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

November 20, 2021
16:23 شنبه، 29ام آبانماه 1400
کد خبر: 130590

گوگل مشغول آزمایش وب‌سایت پلی استور با طراحی جدید است

 
وب‌سایت گوگل پلی استور سال‌هاست که تغییر خاصی نداشته، اما حالا به نظر می‌رسد که اهالی ماونتین ویو در حال آزمایش طراحی جدیدی برای این فروشگاه هستند و نسخه تازه آن را در برخی مناطق در دسترس کاربران قرار داده‌اند.
 
به گزارش وب‌سایت Android Police، طراحی جدید وب‌سایت پلی استور فعلا فقط در چند منطقه محدود از جمله کره و تایوان فعال شده است. در این طراحی محتواها بازتر و کشیده‌تر شده‌اند و دیگر خبری از کادرهای قبلی نیست. پس‌زمینه صفحه سفید شده، آیکن‌ها بزرگ‌ترند و برخی برنامه‌ها مثل نتفلیکس هدر ویژه‌ای دارند که کل بخش بالایی صفحه را می‌پوشاند.
 
 
جایگاه عناصر مختلف پلی استور به طور کلی ثابت مانده اما چند جابه‌جایی مهم هم دیده می‌شود. منوی سمت صفحه که شامل گزینه محتواهای پولی، Play Points و غیره بود، حالا تنها زمانی نمایش می‌یابد که از بالای سمت راست صفحه روی تصویر پروفایل خود کلیک کنید. این تغییر به‌خصوص برای نمایشگرهای عریض بسیار کاربردی خواهد بود و محل ثابت منو را مشخص می‌کند.
 
گالری تصاویر در صفحه هر اپلیکیشن بالاخره به نوار اسکرول مجهز شده و بدون نیاز به کلیک روی دکمه‌های راست و چپ می‌توانید بین همه تصاویر جابه‌جا شوید. صفحات اصلی Apps و Games اکنون در بالای خود دارای فیلترهای سریعی برای تعیین دستگاه از بین موبایل، تبلت، تلویزیون، کروم‌بوک، Wear OS و اپلیکیشن‌های خودرو هستند.
 
 
 
تغییر طراحی وب‌سایت گوگل پلی در مجموع تصمیم مناسبی در مسیر بازطراحی سرویس‌های این شرکت است. این طراحی کلیت ظاهر قبلی گوگل پلی را حفظ کرده اما با اعمال چند تغییر شرایطی را به وجود آورده تا استفاده از این وب‌سایت نه تنها از نظر بصری زیبا باشد، بلکه تجربه کاربری بهتری را در اختیار کاربران قرار دهد.
 
در حال حاضر مشخص نیست که همه کاربران نقاط مختلف دنیا چه زمانی به این نسخه دسترسی پیدا می‌کنند، اما احتمالا لازم نیست زمان زیادی منتظر بمانیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.