اپراتورها

تلفن همراه

November 22, 2021
11:06 دوشنبه، 1ام آذرماه 1400
کد خبر: 130639

۱۰سال از برقراری اولین تماس با سیم‌کارت رایتل گذشت

 
شرکت خدمات ارتباطی رایتل وارد دهمین سال‌‌روز آغاز فعالیت‌اش شد.
 
به گزارش روابط عمومی رایتل، ۳۰ آبان نقطه عطفی در تقویم برند ارغوانی است؛ سرآغاز و تجلی رایتل در صنعت ارتباطات کشور و سال‌روز تأسیس این اپراتور. مناسبتی مغتنم که به همت تلاشگران شریف و کارکنان ساعی به ایستگاه دهم از عمر با برکت خویش پای نهاد.
 
پایان اولین دهه از فعالیت این شرکت، زمان مناسبی برای بررسی عملکرد مالی و عملیاتی اپراتور شناخته شده و از جهاتی، شاخص تلفن همراه است. شاخص از این ‌جهت که رایتل به عنوان زیر مجموعه مهم‌ترین صندوق بیمه‌گر کشور و شرکت سرمایه‌گذاری آن یعنی شستا، علاوه بر اهمیت سودآوری و ساخت سرمایه برای خانواده بیش از ۴۰ میلیونی تامین اجتماعی، با مشتریانی سر و کار دارد که به سبب سایر خدمات گسترده تحت دیتا مانند اینترنت پرسرعت همراه، عمدتا جوان و به‌روز هستند.
 
رایتل با پوشش ۹۷درصد بودجه شش ماهه سال ۱۴۰۰، به رشد ۳۱درصدی در فروش تجمیعی نسبت به دوره ۶ماهه مشابه سال قبل دست یافت. اقدامی اثرگذار که حاصل تلاش و ریل‌گذاری متفاوت مدیرعامل و هیات مدیره آن در سال ۹۹ بود و حالا در انتظار ارائه سود بالاتر از مجموع عملکرد سال ۹۹ و ۱۴۰۰ است.
 
در شرایطی که روندهای کلان در اقتصاد ملی به سبب اوج‌گیری بی‌سابقه تحریم‌های مضاعف رئیس جمهور سابق ایالات متحده از یک سو و درگیری با بحران پاندمی از سوی دیگر، تحت شدیدترین فشارها قرار داشت، تیم مدیریتی جدید، این‌بنگاه استراتژیک را به سمت اصلاح روندها در راستای سودآوری بیشتر با مدل کسب و کار منحصر به خود، پیش برده است.
 
رویه افزایش مشترکین رایتل از پاییز و زمستان ۹۹ آغاز و تا نیمه سال جاری همچنان رو به رشد است، به طوری که سهم بازار رایتل در سه ماهه نخست سال، سه و هفت دهم درصد و در سه ماهه دوم این رقم به سه و نه دهم درصد تغییر کرد.
 
همکاران رایتل با تدوین استراتژی بهبود مستمر در بخش فنی و زیرساختی و تکیه بر مولفه‌هایی چون بهینه‌سازی و افزایش ظرفیت، ارتقای کیفیت و بهره‌وری شبکه ارتباطی و پیاده‌سازی مدیریت یکپارچه برای تسریع و تسهیل اجرای پروژه‌ها، منجر به خلق ارزش پایدار در این اپراتور شناخته شده تلفن همراه کشور شد.
 
همچنین در حوزه تعاملات بازرگانی و تجاری با ارائه طرح‌های متنوع و جذاب با توجه به نیاز مشترکین در سراسر ایران، علاوه بر ارتقای رضایت‌مندی مشتریان، سهم رایتل از درآمدهای این بخش، به ویژه در بازار رقابتی امروز به طور جهشی، افزایش یافت.
 
این اپراتور در روز ۳۰ آبان سال ۱۳۹۰، طی مراسمی با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی وقت، مدیرعامل شستا، مدیرعامل شرکت تامین تله‌کام و معاون وزیر ارتباطات و فنــاوری اطلاعات، به عنوان اولین اپراتور ارائه‌دهنده خدمات نســل سوم تلفن همراه، با نام تجــاری «رایتل» رونمایی شد.
 
اگرچه این اپراتور از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را با برند رایتل آغاز کرد، اما تاسیس شرکت خدمات ارتباطی رایتل در سال ۱۳۸۶ با هدف فعالیت در حوزه فن‌آوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات بود و در راستای گسترش دامنه فعالیت‌های خود، در سال ۱۳۸۹ موفق به اخذ پروانه اپراتور سوم تلفن همراه کشور از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با انحصار دو ساله جهت ارائه خدمات نسل سوم موبایل شد و تمامی تلاش خود را معطوف به ورود سریع به بازار مخابرات ایران کرد تا بدین ترتیب به عنوان نسل جدید ارتباطات به جامعه ایرانی معرفی شود.
 
اکنون در چنین روزی رایتل درحالی دهمین سالگرد خود را گرامی می‌دارد که هدفگذاری این اپراتور در مسیر دستیابی به جایگاه مطلوب‌تر از آنچه امروز در صنعت ارتباطی کشور قرار دارد، است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.