تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

November 24, 2021
14:05 چهارشنبه، 3ام آذرماه 1400
کد خبر: 130728

تعداد کاربران فعال ماهانه رابط کاربری MIUI شیائومی از مرز نیم میلیارد گذشت

 
شیائومی می‌گوید تا تاریخ ۲۲ نوامبر ۲۰۲۱ (۱ آذر) تعداد کاربران فعال ماهانه رابط کاربری MIUI در سطح جهانی از مرز ۵۰۰ میلیون عبور کرده است. به عبارت دیگر، اکنون ۱۵ درصد از کاربران دنیا از طریق گوشی‌های شیائومی، ردمی یا پوکو از MIUI استفاده می‌کنند.
 
شیائومی در اطلاعیه جدیدی اعلام کرد که در سال ۲۰۲۱ حدود ۱۸.۶۵ میلیون کاربران فعال ماهانه جدید به چین و ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه جدید به سراسر دنیا اضافه شده است. رابط کاربری MIUI در ماه اوت ۲۰۱۵ مرز ۱۰۰ میلیون کاربر را پشت سر گذاشت. شیائومی در ادامه رشد نمایی را تجربه کرد و در کمتر از سه سال تعداد کاربر فعال ماهانه خود را به ۲۰۰ میلیون رساند.
 
این شرکت در تاریخ ۲۸ اکتبر ۲۰۱۹ حدود ۳۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه داشت و در آغاز سال جاری میلادی این رقم را به ۴۰۰ میلیون رسانده بود. شیائومی در مرداد ماه امسال نسخه به‌روزشده MIUI 12.5 را عرضه کرد که مدعی رفع ۱۶۰ باگ سطح سیستم و ۲۲۴ باگ در اپلیکیشن‌ها بود. این آپدیت همچنین بهینه‌سازی‌هایی مثل استفاده از الگوریتم‌های هوشمند برای تخصیص منابع را شامل می‌شد.
 
 
این غول چینی حالا در حال کار روی MIUI 13 است که بر مبنای اندروید ۱۱ و ۱۲ ساخته شده و برای دستگاه‌های واجد شرایط منتشر خواهد شد. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که این به‌روزرسانی همین حالا هم برای برخی از دستگاه‌های پریمیوم از جمله می میکس ۴، می ۱۱ و می ۱۱ لایت ۵G آماده شده است. شیائومی تایید کرده که MIUI 13 را تا پیش از پایان سال ۲۰۲۱ به دست کاربران می‌رساند.
 
دیروز فهرستی غیررسمی از دستگاه‌های دریافت‌کننده MIUI 13 منتشر شد در میان آن‌ها اعضای سری می ۹، می ۱۰، می ۱۱، ردمی K20، ردمی K30 و ردمی K40 دیده می‌شود. از برند پوکو نیز نام محصولاتی مثل پوکو F2، پوکو F3، پوکو X2، پوکو X3 و پوکو M2 و M3 وجود دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.