تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 24, 2021
16:33 چهارشنبه، 3ام آذرماه 1400
کد خبر: 130742

دیجی‌پی خدمات BNPL ارائه می‌دهد

 
دیجی‌پی با افزودن سرویس BNPL (الان بخر، بعدا پرداخت کن) به مجموعه خدمات خود، از ۵ تا ۷ آذر و هم‌زمان با تخفیف‌های دیجی‌کالا، هر روز تعداد محدودی امتیاز استفاده از خدمات اعتباری در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. کاربران پس از ثبت‌نام در این طرح با مشخص شدن خوش‌حسابی خود در همان لحظه اعتبار خرید از دیجی‌کالا را در کیف پول اعتباری خود دریافت می‌کنند و می‌توانند مبلغ خرید خود را تا یک ماه بعد بپردازند.
 
به گزارش روابط‌عمومی دیجی‌پی، این پلتفرم به‌عنوان یکی از فعالان حوزه پرداخت الکترونیک و فین‌تک، اخیرا ارائه سرویس‌های BNLP را به خدمات خود اضافه کرده است. این مجموعه هدف خود را از اجرای این طرح، فراگیر کردن سرویس‌های مالی برای همه اقشار جامعه عنوان کرده است. در این طرح که استفاده از آن نیازی به ضامن ندارد، براساس رتبه اعتباری کاربر (که پس از استعلام از بانک مرکزی مشخص می‌شود) و در صورت نداشتن امتیاز منفی، مبلغی به عنوان اعتبار به او ارائه می‌شود که تا ۱۵ روز پس از دریافت آن امکان خرید از دیجی‌کالا را برای کاربر فراهم می‌کند و بازپرداخت مبلغ، یک‌ماه پس از خرید و به اضافه مبلغ ناچیزی به عنوان سود آن انجام خواهد شد.
 
اگر کاربران خوش‌حساب باشند، می‌توانند بلافاصله پس از تصفیه طرح قبلی، مجددا از اعتبارشان استفاده کنند و درصورت بدحسابی، پس از گذشت یک روز ‌از سررسید مهلت بازپرداخت، جریمه به‌صورت روزشمار به مبلغ بدهی کاربر اضافه خواهد شد.‌ تداوم بدحسابی، به تاثیر منفی روی رتبه اعتباری کاربر نزد بانک مرکزی منجر خواهد شد.
 
در طرح ویژه BNPL دیجی‌پی که به مناسبت آخرین جمعه نوامبر و هم‌زمان با جشنواره تخفیف‌های آتشین دیجی‌کالا از ۵ تا ۷ آذر اجرا می‌شود، هر روز تعداد محدودی امتیاز استفاده از خدمات اعتباری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. هر کاربر پس از ثبت‌نام در این طرح و به محض مشخص شدن وضعیت خوش‌حسابی، در همان لحظه اعتبار خرید از دیجی‌کالا را در کیف پول اعتباری خود دریافت می‌کند و می‌تواند مبلغ خرید اعتباری خود را یک ماه بعد تصفیه کند.
 
الان بخر، بعدا پرداخت کن چیست؟
وام‌های نقطه خرید به خریداران اجازه می‌دهند، هزینه خرید اقلام را در یک دوره مشخص پرداخت کنند. در این روش شرکت ارائه‌کننده خدمت، کل هزینه خرید مشتری را پرداخت می‌کند، خرید به طور کامل انجام می‌شود، مشتری چیزی در گرو شرکت ندارد و سودی هم عاید شرکت نمی‌شود. خرید در فضای آنلاین و تنها با چند کلیک انجام می‌شود، ممکن است نیاز باشد خریدار مبلغ اولیه‌ای را پرداخت کند و مابقی را در مدت زمانی مشخص مثلا سه یا چهار ماه آینده پرداخت کند.
 
بعضی از شرکت‌ها از بازپرداخت با تاخیر کاربران و یا سود مربوط به طرح‌های بلند مدت درآمد کسب می‌کنند یا این اعتبارها را به خرده‌فروشان پیشنهاد می‌دهند و درصدی از تراکنش‌های آنها را دریافت می‌کنند. خرده‌فروشان هم از افزایش حجم فروششان سود می‌برند و کاربران معمولی، کالایی را که هنوز هیچ مبلغی برای آن پرداخت نکرده‌اند، دریافت می‌کنند.
 
BNLP در دنیا
آمارها نشان می‌دهند که در کشورهایی که آمار استفاده از کامپیوترهای رومیزی رو به کاهش است و در مقابل استفاده از گوشی‌های همراه بیشتر شده است، اقبال کاربران به سمت پرداخت دیجیتال و BNLP هم بیشتر شده است.
 
بازار تجارت الکترونیکی بریتانیا، سومین بازار تجارت الکترونیکی جهان است و تا سال ۲۰۲۳ میلادی، ارزش آن به ۳۱۹.۸ میلیارد پوند خواهد رسید. سرویس BNLP، در بریتانیا رشد سالیانه ۳۹ درصدی دارد و تا سال ۲۰۲۳ میلادی، سهم خود را در بازار خرید آنلاین دو برابر خواهد کرد. کلارنا، افترپی و افیرم از شرکت‌های فین‌تکی هستند که امکان استفاده از این طرح را برای خریداران فراهم می‌کنند.
 
پی‌پل در حال ارائه خدمات خاص خود در این حوزه است، آمازون و اپل در حال همکاری با افیرم هستند و شرکت اسکوئر در حال خرید افترپی به قیمت 29 میلیارد دلار است. Worldpay پیش‌‌بینی کرده است که سهم خدمات BLNP تا سال 2024 به 4.2 درصد از مجموع تراکنش‌های تجارت الکترونیک خواهد رسید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.