اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

November 29, 2021
11:10 دوشنبه، 8ام آذرماه 1400
کد خبر: 130857

ضربه جدید رگولاتور رقابت انگلیس به فیس بوک

 
پیش بینی می‌شود طی روزهای آینده رگولاتور رقابت انگلیس فرایند ادغام شرکت «گیفی» (Giphy) در متا (شرکت مادر فیس بوک) را مسدود کند.
 
 به نقل از رویترز، بر اساس گزارشی جدید اداره رقابت و بازارهای انگلیس تصمیم دارد قرارداد مذکور را لغو کند بدین ترتیب این نخستین باری خواهد بود که این سازمان به یک شرکت بزرگ اجازه خرید و ادغام شرکت دیگری را نمی‌دهد.
 
رگولاتور رقابت انگلیس در ماه اکتبر متا را به دلیل نقض دستوری که در جریان تحقیقات در مورد خرید پلتفرم گیفی انجام شده بود، ۵۰.۵ میلیون پوند (۶۷.۳۵ میلیون دلار) جریمه کرد.
 
گیفی وب سایتی برای ساخت و اشتراک گذاری تصاویر انیمیشنی یا GIF است که فیس بوک در ماه می سال گذشته آن را خرید.
 
این شرکت تصمیم داشت گیفی را با اینستاگرام یکپارچه کند. طبق گزارش‌های منتشر شده در آن زمان رقم این قرارداد به حدود ۴۰۰ میلیون دلار می‌رسید.
 
این درحالی است که متا و اداره رقابت و بازارهای انگلیس به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخی نداده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.