تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 29, 2021
14:20 دوشنبه، 8ام آذرماه 1400
کد خبر: 130871

ارزش رمزارز اومیکرون به لطف هم‌نامی با گونه جدید کرونا، ۹۰۰ درصد افزایش یافت

 
سازمان بهداشت جهانی نام «اومیکرون» را برای گونه جدید کرونا انتخاب کرد که در واقع پانزدهمین حرف الفبای یونانی است. همزمان با این نامگذاری، ارزش توکنی با همین نام یعنی اومیکرون با حروف اختصاری OMC به شکل جالب توجهی یعنی بیش از ۹۰۰ درصد افزایش یافت.
 
این تشابه اسمی کاملا اتفاقی بوده ولی همین هم‌نام بودن باعث شده که ارزش این توکن به صورت نجومی افزایش پیدا کند. اومیکرون نام جدیدترین و خطرناک‌ترین سویه کووید-۱۹ است و حالا معلوم شده نام توکنی در بازار ارزهای دیجیتال نیز هست. به لطف این تشابه اسمی، ارزش رمزارز تقریبا ناشناس و جدید بازار افزایش چشمگیری را تجربه کرده است.
 
اومیکرون نشان داد که انتخاب نام اهمیت دارد.  اومیکرون با حروف اختصاری OMC، رمزارز شبکه Arbitrum است که طی دو روز گذشته توانسته قاومت نزدیک به ۷۰ دلاری خود را بشکند و به سرعت قیمت آن افزایش پیدا کند.
 
قیمت این رمز ارز در زمان نوشتن این خبر حدود ۶۰۰ دلار است ولی طی ۲۴ ساعت گذشته توانست به بالاترین ارزش خود یعنی قیمت ۶۸۹.۱۲ دلاری دست پیدا کند. طی هفت روز گذشته قیمت این رمزارز در پایین مقدار خود ۶۳.۴۵ دلار بوده است.
 
 
البته بعد از صعود به بالاترین قیمت، ارزش آن مجددا کاهش یافت و تعدیل شد. این توکن اوایل نوامبر در شبکه  Arbitrum متولد شد.
 
حال باید دید ارزش این رمزارز با چه نوساناتی همراه خواهد بود و کاربرانی که تصمیم گرفتند وارد چنین معامله‌ای شوند چه فکری در سر داشتند که توکنی هم نام با جدیدترین سویه کرونا را خریداری کرده‌اند. این توکن جزو رمزارزهای جدید بازار است و باید دید در آینده قیمت آن دستخوش چه تغییراتی خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.