تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 30, 2021
11:28 سه شنبه، 9ام آذرماه 1400
کد خبر: 130894

رشد ۵۲۹ درصدی مشاوره آنلاین پزشکی در شش‌ماهه اول ۱۴۰۰

 
دریافت مشاوره آنلاین پزشکی بر اساس گزارش ۶ ماه اول پذیرش۲۴، پلتفرم نوبت‌دهی آنلاین، رشدی ۵۲۹ درصدی داشته‌ و بیشترین درخواست‌ برای مشاوره آنلاین در حوزه پزشکی عمومی و زنان و زایمان و کمترین درخواست برای مشاوره آنلاین در حوزه زیبایی و سلامت جنسی بوده است.
 
به گزارش پیوست، پذیرش۲۴ پلتفرم نوبت‌دهی و مشاوره آنلاین در گزارش شش‌ماهه اول سال از ۵۴ میلیون بازدید در این مدت خبر داد. طی این مدت در پلتفرم پذیرش۲۴ بیشتر از ۳.۹ میلیون نوبت پذیرش ثبت شده است که نسبت به شش ماه دوم سال ۹۹ افزایشی ۲۹ درصدی پیدا کرده است.
 
طبق این گزارش، ۳.۵ میلیون گوشی هوشمند یکتا اپلیکیشن را یک بار باز کرده‌اند و ۱۲.۵ میلیون کاربر در شش ماه نخست سال به دنبال خدمات سلامت پذیرش۲۴ بوده‌اند که این مقدار ۴۸ درصد رشد را نسبت به شش ماه پایانی سال ۱۳۹۹ نشان می‌دهد.
 
۱۲ هزار پزشک در ۱۱۲ استان
بنا بر این گزارش، در شش‌ماهه اول امسال ۱۲ هزار پزشک در ۱۱۲ شهر ایران تحت پوشش پذیرش۲۴ قرار گرفته‌اند که این ارقام نسبت به شش‌ماهه دوم سال ۱۳۹۹ افزایش ۵۰ درصدی پیدا کرده است.
 
علاوه بر این از ۱۰۵۰ مرکز درمانی کل کشور ۴۰۰ مرکز درمانی تحت پوشش خدمات پذیرش۲۴ هستند. این تعداد نیز نسبت به شش‌ماهه دوم سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.
 
 
خدمات نوبت‌دهی حضوری پذیرش۲۴ در حال حاضر در ۲۰ استان و خدمات مشاوره آنلاین این پلتفرم در تمامی استان‌های کشور در دسترس مردم است.
 
پرنوبت‌ترین تخصص‌ها در مراکز درمانی و مطب‌ها در شش ماه گذشته تخصص زنان و زایمان بوده است و ۵۸ درصد از دریافت‌کنندگان نوبت حضوری زنان و ۴۲ درصد مردان بوده‌اند.
 
طبق گزارش مزبور، این پلتفرم در ۲۰ استان کشور حضور دارد و برای جمعیت این استان‌ها که در حدود ۴۵ میلیون نفر است، خدمات نوبت‌دهی حضوری مطب پزشکان و مراکز درمانی را فراهم کرده است.
 
۳۶۹ نوبت مشاوره برای یک نفر
در ادامه این گزارش آمده است که در شش‌ماهه اول سال جاری در این مدت نوبت مشاوره‌های آنلاین نسبت به شش ماه دوم سال گذشته ۵۲۹ درصد رشد داشته‌ است.
 
در این پلتفرم ۱۲۰۰ پزشک برای خدمات مشاوره آنلاین همکاری کرده‌اند که ۱۲ درصد از این پزشکان پس از مدتی همکاری خود را با این مجموعه قطع کرده‌اند. در گزارش پذیرش۲۴ اشاره شده که دلیل قطع ۹۰ درصد از این همکاری‌ها امتیاز پایین  نظرات کاربران بوده است.
 
همچنین طبق گزارش فوق، ۲۸ خرداد کم‌نوبت‌ترین روز و ۲۱ مرداد همزمان با پیک پنجم کرونا پرنوبت‌ترین روز این پلتفرم بوده و علاوه بر این به طور کلی افراد در روزهای چهارشنبه بیشترین نوبت مشاوره و پنجشنبه‌ها کمترین نوبت مشاوره را دریافت کرده‌اند.
 
بر اساس این گزارش، اصفهان، تهران و خراسان رضوی پیشتاز نوبت‌گیری مشاوره آنلاین بر حسب جمعیت بوده‌اند و سیستان و بلوچستان، ایلام و لرستان کمترین نوبت‌ها را برای مشاوره آنلاین از این پلتفرم دریافت کرده‌اند.
 
پزشک عمومی، زنان و زایمان، جراحی، چشم‌پزشکی و داخلی از پرتقاضا‌ترین تخصص‌ها و طب و تسکین درد، داروسازی، زیبایی و سلامت جنسی کم‌تقاضا‌ترین حوزه‌های سلامت برای مشاوره آنلاین بوده‌اند.
 
رکورددار دریافت مشاوره آنلاین کاربری بوده است که ۳۶۹ نوبت مشاوره آنلاین در طول این شش ماه دریافت کرده است.
 
پذیرش۲۴ کار خود را از سال ۱۳۹۴ شروع کرد. این مجموعه «رویایی کردن درمان» را هدف اصلی خود می‌داند که شامل سیستم انتخاب بهترین پزشک بر اساس تجربه درمان و نظرات کاربران، ارائه نوبت حضوری برای بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و مطب‌های پزشکان، ارائه نوبت مشاوره آنلاین با برترین پزشکان ایران، پرسش و پاسخ رایگان پزشکی و دسترسی به سوالات پرتکرار کاربران، دسترسی به بانک اطلاعات پزشکان، تسهیل دسترسی بیماران، بانک جامع مشخصات، عوارض احتمالی، اشکال و مقادیر مصرف داروها، ارائه محتواهای سلامت برای تسریع روند درمانی و پسادرمانی و همچنین پیگیری‌های ضروری پس از درمان می‌شود.
 
اپلیکیشن پذیرش۲۴ به عنوان پرنصب‌ترین اپلیکیشن کشور در حوزه سلامت، رتبه نخست را کسب‌ کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.