اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 30, 2021
11:50 سه شنبه، 9ام آذرماه 1400
کد خبر: 130896

بررسی نامه وزیر ارتباطات به رئیس مجلس درباره طرح صیانت/ بازگرداندن طرح به مرکز پژوهش‌های مجلس لایحه می‌خواهد

سخنگوی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی از بررسی نامه وزیر ارتباطات به رئیس مجلس درباره طرح صیانت در جلسه امروز کمیسیون خبر داد و گفت: پیش بینی می‌کنم که احتمالا کمیسیون، نامه را به مرکز پژوهش‌های مجلس ارجاع می‌دهد.
 
 
لطف الله سیاهکلی سخنگوی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی از بررسی نامه وزیر ارتباطات به رئیس مجلس درباره طرح صیانت در جلسه امروز کمیسیون خبر داد.
 
وی گفت: جلسه امروز کمیسیون بعد از ظهر از ساعت ۴ تا ۶ برگزار می شود.
 
سیاهکلی توضیح داد: نامه ای را وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به رئیس مجلس داده است که حاوی پیشنهاداتی درباره طرح است؛ در این جلسه، درباره چگونگی اقدام روی نامه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به رئیس مجلس بحث خواهد شد. پیش بینی می کنم که احتمالا کمیسیون این نامه را به مرکز پژوهش های مجلس ارجاع می دهد. 
 
وی در پاسخ به این سوال که گفته شده بود نامه وزیر ارتباطات درباره بازگشت کل طرح به مرکز پژوهش‌های مجلس است، آیا این طور است؟ گفت: پیشنهاد درباره کلیات طرح است و فقط نظراتی را درباره طرح ارائه داده‌اند.  ما همچون بنا داریم از همه نظرات استفاده کنیم، نظرات وزارت ارتباطات و وزیر هم مورد توجه قرار خواهیم داد.
 
سخنگوی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی در پاسخ به سوال دوباره از این که در خبرها آمده بود که وزارت ارتباطات خواستار توقف تر و بازگرداندن آن به مرکز پژوهش های مجلس است، گفت: اگر وزارت ارتباطات قصد این کار را دارد باید لایحه بیاورد. اما لایحه‌ای نداده بلکه پیشنهاد داده است.
 
وی در پاسخ به این سوال که بنابراین فعلا همین طرح مبنای کار است و شما در حال اخذ پیشنهادات هستید؟ گفت: بله و پیشنهادات کمک می کند که طرح کامل تر و بهتر شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.