اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

November 30, 2021
14:14 سه شنبه، 9ام آذرماه 1400
کد خبر: 130901

مدیرعامل توییتر؛ جدیدترین عضو کلوب مدیران فناوری هندی‌تبار آمریکا

 
توییتر جدیدترین شرکت فناوری سیلیکون ولی است که یک مدیرعامل هندی تبار را انتخاب کرده و به شرکتهایی مانند مایکروسافت و گوگل پیوسته است که نوابغ فناوری هندی را در رده مدیران ارشد خود به خدمت می گیرند.
 
 انتصاب پاراگ آگراوال، مدیر فناوری سابق توییتر به عالی‌ترین سمت در این شرکت، نقشی که مهاجران هندی در بزرگترین شرکتهای فناوری جهان ایفا می کنند را توسعه می دهد. وی به ساتیا نادلا از مایکروسافت، شانتانو ناراین از ادوب، آرویند کریشنا از شرکت IBM و ساندار پیچای از شرکت آلفابت ملحق می شود که در میان برجسته‌ترین مدیران شرکتهای آمریکایی قرار دارند که تبار هندی دارند. در میان این افراد، گروهی از مدیران شرکتهایی را هدایت می کنند که مجموع ارزش بازار آنها نزدیک پنج تریلیون دلار است. خارج از حوزه فناوری، ایندرا نویی شرکت پپسی کو را به مدت ۱۲ سال هدایت کرده و آجی بانگا، پس از یک دهه فعالیت به عنوان مدیرعامل شرکت مسترکارد، رییس هیات مدیره اجرایی آن است.
 
آگراوال مانند همتایان خود در سیلیکون‌ ولی، سابقه فنی داشته و با فعالیت در توییتر، به پیشرفت رسیده است. وی با ۳۷ سال سن، جوان‌ترین مدیرعامل در میان شرکتهای حاضر در شاخص اس اند پی ۵۰۰ به شمار می رود. آگراوال مدرک مهندسی خود را از موسسه فناوری هند دریافت کرده که کالج عالی این کشور است که نسلها سیاستمدار و مدیران برجسته شامل پیچای و کریشنا را پرورش داده است. وی پس از این که برای دریافت دکترا در علوم رایانه به دانشگاه استنفورد رفت، توانست جای پایی در سیلیکون ولی پیدا کند.
 
ویویک وادها، از مدرس حقوق هاروارد و نویسنده کتابی درباره رشد نادلا در مایکروسافت می گوید: هندی بودن اکنون یک مزیت بزرگ است. افراد از ما انتظار دارند مهندسان خوب و مدیران خوبی باشیم. تا جایی که می دانم، پاراگ آگراوال ارزشهای مشترک ساتیا و سبک مدیریتی مشابهی دارد.
 
جک دورسی، مدیرعامل مستعفی و هم موسس توییتر در یادداشتی که درباره کناره گیری خود منتشر کرد، توانمندیهای فنی آگراوال را تایید کرد اما مهارت مدیرعامل جدید این شرکت در هدایت مسائل دشواری مانند آزادی بیان، مسائل نژادی و روابط با دولتها خواهد بود که به زودی به بوته آزمون گذاشته می شود.
 
در هند که کشور محل تولد آگراوال است، توییتر با حدود ۲۰ میلیون کاربر در جبهه‌های مختلف هدف حمله دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند قرار گرفته است. دولت هند از توییتر به دلیل عدم تمایل برای حذف پیامهای حمایت از کشاورزان معترض و کنترل توییتهای سران هر دو جبهه سیاسی انتقاد کرده است. توییتر در مباحث سیاسی داخلی هند، نقش مشابهی که در آمریکا دارد را ایفا کرده است و حساب مودی میلیونها هوادار دارد.
 
به گفته وادها، آگراوال کمک خواهد کرد. خودرایی جک دورسی بسیاری از دولتها را معترض کرده بود. اگر توجه کنید چگونه مایکروسافت هدف چپ یا راست در آمریکا نبوده است، به دلیل وجود ساتیا و توانایی‌اش برای گوش کردن به انتقاد و حفظ توازن بوده است. انتظار دارم آگراوال هم اقدام مشابهی را انجام دهد.
 
بر اساس گزارش بلومبرگ، تاکنون آگراوال چندان در کانون توجهات نبوده و تجربه اش به توسعه محصول و تحقیقات بازار متمرکز شده است. وی پیش از مدیرعاملی، نخستین مهندس برجسته توییتر برای نقشی که در کمک به افزایش رشد مخاطب و درآمد داشته است، نامیده شد. اکنون که مدیرعامل توییتر شده است، مسیر دوستانه‌تری با هند برای توسعه هدف گسترش نفوذ این پلتفرم پیدا خواهد کرد. این کشور بزرگترین پایگاه کاربران را برای وات‌ساپ شرکت متا پلتفرمز دارد که شمار آنها به نیم میلیارد می رسد و یوتیوب آلفابت هم مخاطبان گسترده ای در این کشور دارد. هند همچنین یکی از بازارهای برخوردار از سرعت رشد پرشتاب برای توییتر به شمار می رود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.