بازار سرمایه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 1, 2021
14:38 چهارشنبه، 10ام آذرماه 1400
کد خبر: 130946

معاون صندوق نوآوری و شکوفایی: تپسی قفل ورود استارت‌آپ‌ها به بورس را گشود

درج نماد تپسی پس از گذشت تقریباً یک سال از انتشار خبر پذیرش این استارت‌آپ حوزه حمل‌ونقل در فرابورس، بارقه امیدی در دل اکوسیستم استارت‌آپی کشور ایجاد کرد و وعده عرضه سهام تپسی از سوی مدیران فرابورس طی هفته‌های پیش رو این تصور را پدید آورد که قفل ورود استارت‌آپ‌های بزرگ به بازار سرمایه شکسته شده است و پس از سه سال تلاش امکان ورود آنان به بازار سرمایه وجود خواهد داشت چنان‌که علی ناظمی معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی نیز خبر از سرعت گرفتن ورود سایر استارت‌آ‌پ‌ها به بازار سرمایه می‌دهد.
 
 علی ناظمی معتقد است ورود استارت‌آپ‌های بزرگ به بازار سرمایه علاوه بر اینکه فرایند جذب سرمایه را برای آنان ساده‌تر می‌کند انگیزه سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی را نیز افزایش می‌دهد. او باور دارد تپسی قفل ورود به بورس را برای استارت‌آپ‌ها و شرکت‌هایی که اصلی‌ترین مشکل‌شان دارایی نامشهودشان بوده باز کرده است. حال آنان می‌توانند با سرعت بیشتری وارد بازار سرمایه شوند.
 
امیر ناظمی، معاون سرمایه‌گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی
او در پاسخ به این سوال که فرایند ورود تپسی به بورس بیش از یک سال به طول انجامیده است آیا این فرایند برای شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های دیگر نیز تکرار خواهد شد می‌گوید: همه چیز برای بار اول سخت است، بابت ورود تپسی به بازار سرمایه ابتدا باید هزینه‌های زیادی پرداخت شود، از سویی متقاعد کردن بخش‌های مختلف زمان‌بر خواهد بود و کار ساده‌ای نیست، اما این استارت‌آپ این مسیر را طی کرد و سایر شرکت‌ها مسیر ساده‌تری را طی خواهند کرد.
 
به عقیده او، نه تنها تپسی بلکه کل اکوسیستم استارت‌آپی کشور برای هر قدمی که تاکنون برداشته و هر موقعیتی که به دست آورده جنگیده است و ورود به بورس یکی از همان جنگ‌هاست.
 
ناظمی نکته قابل توجه ورود تپسی به فرابورس را جوان بودن این شرکت می‌داند. به گفته او تپسی توانسته با عمری کمتر از یک دهه و بخش عمده‌ای دارایی‌‌ نامشهود به مرحله درج نماد در بازار فرابورس برسد، همین امر افق روشنی را برای این اکوسیستم رقم می‌زند.
 
از نظر او حاکمیت نیز در این دوره سعی کرده است تا دغدغه‌های خود را رفع کند، دغدغه‌هایی از جمله سهامداران مختلف آنان و موضوع وابسته بودن این شرکت‌ها و ثبات مدیریتی که باید بر شرکت‌های متقاضی ورود به بورس حاکم باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.