اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

December 5, 2021
11:18 یکشنبه، 14ام آذرماه 1400
کد خبر: 131019

مراکز استان‌ها از نظر تشعشعات دکل‌های ارتباطی پایش می‌شوند

 
 مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق کشور گفت: مراکز استان‌ها به دلیل ترافیک ارتباطی و احتمال دارابودن بیشترین میزان تشعشعات دکل‌های مخابراتی همواره مورد پایش قرار می‌گیرند تا وضعیت هر استان نسبت به قانون هوای پاک مشخص شود.
 
محمد شمسایی روز شنبه در ارتباط ویدئوکنفرانسی با نشست خبری که با توجه به نگرانی‌های برخی از مردم در زمینه تشعشعات دکل‌های مخابراتی در محل اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به استناد قانون هوای پاک به عنوان همکار سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان انرژی اتمی همواره میزان تشعشعات دکل‌های مخابراتی را بررسی می‌کند.
 
وی تصریح کرد: ۲۰ نقطه از هر مرکز استان به‌طور مرتب و در زمان‌بندی خاص پایش می‌شود و در آخرین پایش از منطقه کارگران و بقیه‌الله شهر بیرجند مرکز خراسان جنوبی که ترافیک بیشتری نسبت به سایر مناطق دارد، هیچ تشعشع غیراستاندارد گزارش نشد.
 
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق کشور گفت: در این پایش که ۲۹ آبان ۱۴۰۰ انجام شد، بالاترین میزان تشعشع ثبت شده ۶ دهم میکروبات بر سانتیمتر مربع بوده است که می‌توان گفت هیچ مشکلی برای سلامت انسان ایجاد نمی‌کند.
 
وی افزود: همه اندازه‌گیری‌های ما حاکی از این است که در بدترین نقطه شهر بیرجند میزان تشعشعات دکل‌های مخابراتی به صفر نزدیک است.
 
شمسایی گفت: از هر منظری نگاه کنیم تشعشع در شهرها یک هزارم حداقل ممکن استاندارد خواهد بود و مشکلی نخواهد داشت.
 
وی بیان کرد: بنابراین با توجه به نگرانی‌هایی که در زمینه تشعشعات دکل‌های مخابراتی در خراسان جنوبی بوجود آمده تاکنون تشعشع خارج از حد استاندارد از این استان گزارش نشده است.
 
مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق کشور بر توجه به بهداشت الکترومغناطیس هم تاکید کرد و گفت: واقعیت این است که الکترومغناطیس با زندگی بشر عجین شده و مردم باید طرز مواجهه با آن را بیاموزند.
 
وی تولید محتوای چندرسانه‌ای و آموزش فنی در این زمینه را دارای اهمیت دانست و توضیح داد: همه تجهیزات برقی این امواج را تولید کرده یا از آن بهره می‌برند که می‌توان به سشوار، تلفن همراه، مایکروویو و سایر لوازم برقی اشاره کرد.
 
شمسایی گفت: امواج رادیویی، موضوع جدیدی نیست و کشورهایی که مبدع ابزار الکترونیکی بوده‌اند در این زمینه نگرانی داشتند که امواج چه تاثیری بر سلامت مردم دارد و ماحصل همه تحقیقاتی که انجام شده زمینه‌ساز استانداردسازی بسیاری از محصولات بوده است.
 
وی افزود: مردم هیچ گونه نگرانی نسبت به نزدیک بودن به دکل‌ها نداشته باشند و سامانه ۱۹۵ آماده پاسخگویی به سوالات در زمینه فنی و تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.