اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

December 5, 2021
11:36 یکشنبه، 14ام آذرماه 1400
کد خبر: 131027

قابلیت Locked Folder گوگل فوتوز در دسترس گوشی‌های اندروید بیشتری قرار گرفت

 
گوگل در اوایل سال از ویژگی Locked Folder برای گوشی‌های پیکسل رونمایی کرد که امکان مخفی کردن تصاویر و ویدیوهای گوگل فوتوز را برای کاربران فراهم می‌کند. طبق گزارش‌های منتشر شده، اکنون این ویژگی در دسترس سایر گوشی‌ها نیز قرار گرفته است.
 
گوگل در ماه سپتامبر اعلام کرده بود که قصد دارد ویژگی خود را به‌زودی در دسترس گوشی‌های اندرویدی بیشتری قرار دهد و ظاهرا اکنون برخی گوشی‌های سامسونگ و وان پلاس به این قابلیت مجهز شده‌اند. همچنین طبق آزمایش‌های انجام شده، برخی گوشی‌های قدیمی پیکسل نیز اکنون آن را دریافت کرده‌اند.
 
قابلیت امنیتی جدید گوگل به کاربران اجازه می‌دهد تا عکس‌ها یا ویدیوهای خاصی را انتخاب کنند و آن‌ها را به یک پوشه رمزگذاری شده منتقل کنند. با این کار اطلاعات کاربران از صفحه اصلی خارج شده و در فضای ابری محافظت شده نگهداری می‌شوند. همچنین در این پوشه محافظت شده امکان اشتراک‌گذاری، گرفتن اسکرین‌شات یا ضبط ویدیو وجود ندارد.
 
 
 
البته گوگل تاکید می‌کند که عکس‌های ذخیره شده در این پوشه، در فضای ابری پشتیبان‌گیری نخواهند شد و اگر کاربران اپلیکیشن گوگل فوتوز خود را حذف کنند، تصاویر نیز پاک خواهند شد.
 
طبق گفته گوگل، این ویژگی هم اکنون در دسترس گوشی‌هایی با پشتیبانی از سیستم عامل اندروید ۶ یا بالاتر قرار گرفته و در اوایل سال آینده نیز برای نسخه iOS گوگل فوتوز ارائه خواهد شد. برای استفاده از این قابلیت پس از ورود به گوگل فوتوز، باید از برگه «Library» گزینه «Utilities» را انتخاب کنید و در انتهای لیست گزینه «Locked Folder» را مشاهده خواهید کرد.
 
با این وجود برخی کاربران گزارش کرده‌اند که هنوز ویژگی امنیتی گوگل را دریافت نکرده‌اند، بنابراین ممکن است کمی دیرتر برای شما فعال شود. حتی اگر آخرین نسخه اپلیکیشن گوگل فوتوز را نیز دریافت کرده باشید، به نظر می‌رسد گزینه Locked Folder پس از به‌روزرسانی سمت سرور خدمات گوگل پلی ظاهر خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.