سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 5, 2021
15:06 یکشنبه، 14ام آذرماه 1400
کد خبر: 131051

پایان مسابقات جهانی طراحی Bespoke سامسونگ

WhatsApp Image 2021-12-05 at 14.58.35.jpeg
 
طراحی زندگی محور، الگوی جدیدی از طراحی لوازم خانگی‌ست که شرکت سامسونگ با معرفی محصولات سری Bespoke آن را به مصرف‌کنندگان خود ارائه داده است. الگوی تازه‌ای که پا به پای نیاز مصرف‌کنندگان تکامل می‌یابد و لوازمی را ارائه می‌کند که فضای داخلی محیط زندگی را به فضایی کاربردی و پویا تبدیل می‌نماید.
سری محصولات Bespoke در باره خلق هنر، ایجاد محصولات و تجربیات نوآورانه‌ای است که برای هر کاربر شخصی‌سازی شده است. در دوره‌ای که ارتباطات مستقیم به حداقل میزان خود رسیده سامسونگ می‌کوشد تا با با ارتباط مستمر و مداوم میان خود و مشتریان آن را امکان‌پذیر کند.
 
یک رقابت جهانی
در همین راستا و به مناسب عرضه سری جدید یخچال‌های Bespoke به عنوان اولین محصول از این سری، شرکت سامسونگ با همکاری مجله طراحی و مدWallpaper   مسابقه طراحی Bespoke را برگزار کرد. در این مسابقه از مصرف‌کنندگان و استعدادهای خلاق در تمام رشته‌های بصری از سراسر جهان دعوت شده بود تا طرح خود را برای یخچال Bespoke ارسال کنند. این رقابت از ۱۶ تیر تا ۱۳ مرداد ماه امسال برگزار شد و در مجموع 1581 طرح از سراسر جهان ارائه شد.
50 طرح برتر در اواخر مرداد ماه معرفی و توسط هیئتی شامل سارا داگلاس، سردبیر Wallpaper، هری چوی، معاون ارشد و مدیر طراحی لوازم دیجیتال سامسونگ، فلیکس هک، معاون ارشد و رئیس بخش طراحی اروپا سامسونگ، کلی هاپن، طراح داخلی و ینکا ایلوری (Yinka Ilori)، هنرمند بریتانیایی-نیجریه‌ای داوری شدند. 
در انتخاب آثار برتر، داوران سامسونگ در جست‌و‌جوی ایده‌‌های نوآورانه‌ای بودند که بر ماژولار بودن طراحی Bespoke تمرکز داشتند. در کنار داوران سامسونگ، کارشناسانی متشکل از متخصصان صنعت طراحی نیز آثار ورودی را بر اساس کیفیت کلی طرح، میزان ابراز سبک فردی طراح و استفاده از رنگ‌ها و الگوهای هماهنگ با یخچال Bespoke مورد ارزیابی قرار دادند. 
 در ادامه و پس از تعیین آثار منتخب توسط داوران، از عموم مردم دعوت شد تا با «لایک کردن» طرح‌های ارسال شده در صفحه اینستاگرام سامسونگ (@samsung_bespoke) به 15 اثر برتر رأی دهند. در نهایت سه برنده نهایی معرفی شدند که به هر کدام یک یخچال Bespoke با طرحی که در این مسابقه ارائه کرده بودند، تعلق گرفت.
 
سه‌گانه هنر و زیبایی
جایزه اصلی مسابقه به ریتا لوئیس (Rita Louis) برای «منظره گمشده» تعلق گرفت. طرحی که دارای قلم مویی از جوهر سفید شیری و آبی پررنگ است. لوئیس در مورد این طرح می‌گوید : «من همیشه با نگاه کردن به طبیعت از آن الهام گرفته‌ام و این طرح را هم با الهام از همان آرامشی که هنگام تماشای طبیعت یا لذت بردن از پیاده‌روی احساس می‌کنم، خلق کرده‌ام».
مقام دوم به ورونیکا سلیفیرز (Weronika Slifierz) برای «خوش ‌غذا» رسید. طرحی که به کمک پالت رنگی الهام گرفته از تصاویر مربوط به دهه 90 میلادی، لذتِ خوردن غذاهای خوشمزه را تداعی می‌کند. سلیفیرز در مورد طرح خود می‌گوید : «طراحی من بنا به دلایلی خوش‌ غذا نام دارد. من عاشق غذای خوب هستم و فکر می‌کنم همه باید برای قدردانی از یک وعده غذایی خوب و سالم تا حد امکان وقت بگذارند».
مقام سوم به یوانا ساباو (Ioana Sabau) برای «آغوش» تعلق گرفت. طرحی آرام و رنگارنگ که دو صورت را در حال بوسیدن یکدیگر به تصویر می‌کشد. طرح ساباو از این باور الهام گرفته شده بود که غذا هنگامی که در کنار دیگران آماده شود همیشه طعم بهتری دارد. این طراح می‌گوید: «من معتقدم غذا افراد را دور هم جمع می‌کند و زمانی که در آشپزخانه می‌گذرانیم می تواند زمانی باشد که ما را به یکدیگر مرتبط می‌کند».
این رقابت طراحی که اولین مسابقه بین‌المللی‌ لوازم دیجیتال سامسونگ در سطح جهانی بود نمونه‌ای از تلاش شرکت سامسونگ است تا نشان دهد ضمن حفظ رابطه با مصرف‌کنندگان در دوران پانادمی چگونه می‌توان با در اختیار قراردادن قدرت شخصی‌سازی محصولات خانگی تجربه منحصر به فردی از یک زندگی هوشمند و کارآمد را برای مصرف‌کنندگان امکان‌پذیر کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.