اینترنت و شبکه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

December 6, 2021
11:01 دوشنبه، 15ام آذرماه 1400
کد خبر: 131062

ارتقای کیفیت اینترنت مستلزم همکاری همه ذینفعان است

 
ارایه سرویس اینترنت با کیفیت و سرعت مناسب نیازمند همراهی و همکاری همه بازیگران و اپراتورها در زنجیره تامین این سرویس به کاربران است.
به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، صادق عباسی شاهکوه رییس این سازمان در جلسه کمیته ویژه بررسی کیفیت اینترنت که با حضور مدیران عامل اپراتورهای ثابت و سیار و شرکت ارتباطات زیرساخت و مدیران رگولاتوری برگزار شد، با اعلام این مطلب گفت: هر کدام از فعالان در زنجیره تامین و ارایه سرویس اینترنت شامل شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت مخابرات ایران، اپراتورهای ثابت و سیار مشکل یا کاستی داشته باشند، بر تجربه مشترک بعنوان مهمترین ذینفع رگولاتوری از کیفیت سرویس دریافتی موثر خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه ارتقای کیفیت اینترنت و افزایش رضایت کاربران از اولویت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است افزود: جلسات کمیته ویژه پایش و بررسی کیفیت اینترنت با هدف بررسی دقیق وضعیت موجود و احصای مشکلات و ارایه برنامه زمانبندی برای رفع آنها از سوی اپراتورها به صورت مستمر در رگولاتوری برگزار می شود و اپراتورهایی که کمترین و بیشترین میزان پیشرفت در اجرای برنامه زمانبندی رفع مشکلات را داشته باشند به مردم معرفی می شوند.
در این نشست وضعیت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت، کیفیت تجهیزات سیمی شرکت مخابرات، اشباع لینک ها در شبکه انتقال و ضرورت جایگزینی کافوهای مسی با کافوهای نوری، مشکلات تامین منابع مالی برای خرید و جایگزینی تجهیزات به روز و هزینه های شبکه انتقال، بعنوان برخی از مشکلات دارندگان پروانه ارتباطات ثابت عنوان شد.
همچنین در این جلسه اپراتورهای سیار با اشاره به رشد صد در صدی مصرف اینترنت در دو سال گذشته، اشباع ظرفیت دکل های BTS در ساعات اوج مصرف، محدودیت در دسترسی به مکانهای مناسب جهت نصب دکل، عدم همکاری شهرداریها در استفاده از امکانات زیرساختی، عدم تامین برق مورد نیاز برخی سایتها و دکل ها، وجود تداخل های فرکانسی به دلیل استفاده از تجهیزات تکرارکننده (repeater) غیرمجاز و … را بعنوان برخی از مشکلات پیش رو در ارایه سرویس اینترنت با کیفیت مناسب به کاربران اعلام کردند.
در پایان این جلسه مقرر شد به منظور ارتقای کیفیت سرویس اینترنت، با تدوین مشوق از سوی اپراتورها برای اصلاح الگوی مصرف، اقدام شود. همچنین اپراتورها لیست سایت ها و نقاطی را که با مشکلات انتقال، تامین برق، فضا و نصب تجهیزات مواجه هستند به رگولاتوری ارایه کنند. همچنین شرکت مخابرات ایران بایستی برنامه توسعه شبکه انتقال خود را در استانهای دارای مشکل اعلام کند تا در جلسات آینده، راهکارهای رفع آن پیگیری شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.