اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

December 6, 2021
14:21 دوشنبه، 15ام آذرماه 1400
کد خبر: 131082

مخابرات ۹۹۰ میلیارد تومان از دولت طلب دارد

 
شرکت مخابرات ایران ۲۷۰ میلیارد تومان از سود سهام عدالت را پرداخت نکرده است؛ اما در مقابل ۹۹۰ میلیارد تومان از دولت طلب دارد. این شرکت پیشنهاد کرده است مطالبات و بدهی‌های دولتی را به صورت تهاتر پرداخت کند.
 
در هفته‌های گذشته احسان همتی، مشاور مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس و اوراق بهادار، یکی از علل پرداخت نشدن بخشی از سود سهام عدالت به دارندگان این سهام را واریز نشدن این پول از سوی شرکت مخابرات ایران اعلام کرده بود؛ اما در مقابل مخابرات می‌گوید بدهی این شرکت بابت سود سهام عدالت، بسیار کمتر از طلبی است که از دستگاه‌های دولتی برای ارائه سرویس دارد و پیشنهاد می‌کند کلیه بدهی‌های این شرکت به دولت با طلب‌هایی که دارد، تهاتر شوند.
 
داود زارعیان، معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران در این رابطه به پیوست گفت: «ما در ۱۲ سال خصوصی شدن مخابرات حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان پول به دولت داده‌ایم که سود سهام عدالت هم جزو آن است. بدهی ما به دولت بابت سهام عدالت تنها مربوط به یک سال است.»
 
او تاکید کرد: «توجه داشته باشید که در مقابل این بدهی‌ها، شرکت مخابرات از دولت طلب هم دارد. متاسفانه گاهی قدرت رسانه‌ای دولت بر برخی از بخش‌ها می‌چربد. ما تا اول آبان امسال حدود ۹۹۰ میلیارد تومان از دستگاه‌های دولتی بابت دیتا و مکالمه طلبکاریم و مجموع بدهی‌مان به دولت کمتر از این میزان است.»
 
زارعیان میزان بدهی مخابرات بابت سود سهام عدالت را حدود ۲۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: «دولتی که بابت طلب سهام عدالت کار رسانه‌ای می‌کند بابت ۹۹۰ میلیارد تومان طلب مخابرات آن هم فقط از بخش ثابت، حرفی نمی‌زند. پیشنهاد می‌کنم دولت، طلب سهام عدالت، سهام دولت و مالیات را از همین محل بدهی‌هایش بردراد. ما به خاطر منافع و مصالح ملی این موضوعات را بیان نمی‌کنیم.»
 
پیش از این محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران با تاکید بر طلب سنگین مخابرات از بخش‌های دولتی و غیردولتی، گفته بود که ثابت ماندن تعرفه‌های این شرکت در ۱۲ سال گذشته و افزایش هزینه‌های مخابرات، دیگر دلیل پرداخت نشدن سود سهام عدالت از سوی این شرکت است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.