تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 6, 2021
16:50 دوشنبه، 15ام آذرماه 1400
کد خبر: 131098

برای ایران هوشمند نیازمند تلاش همه دستگاه‌های اجرایی هستیم/ وزارت کار رتبه نخست الکترونیکی کردن خدمات را به دست آورد

 
دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات در نشست خبری نتایج دور هشتم ارزیابی کیفیت خدمات دولت الکترونیکی را اعلام کرد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رضا باقری‌اصل دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات در نشست خبری مشترکی نتایج هشتمین دوره ارزیابی کیفیت خدمات الکترونیکی دستگاه‌‌های اجرایی را اعلام کردند.
دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات در این نشست با اشاره به رویکرد و اهداف ارزیابی دور هشتم، گفت: به دلیل اینکه ارزیابی دور هشتم بلافاصله پس از اعلام نتایج ارزیابی دور هفتم آغاز شد تعداد دستگاه‌های ارزیابی شده تفاوت چشم‌گیری نکرده اما تعداد خدمات شناسنامه‌دار در حدود 20 مورد بیشتر شده است.
وی افزود: از سوی دیگر به منظور افزایش کارآیی، شاخص‌های ارزیابی شفافیت دستگاه‌های اجرایی نیز با ارزیابی کیفیت خدمات ادغام شده و بخشی از شاخص‌های آن در این دوره ارزیابی شده و بخش دیگر آن از دور نهم ارزیابی ها در ذیل محور دولت شفاف بررسی می شود.
باقری اصل با اشاره به تغییرات انجام شده در ارزیابی‌ها، تاکید کرد: به دلیل ادغام دو ارزیابی کیفیت خدمات و شفافیت با یکدیگر و نیز افزایش وزن محور دولت کاربر محور به منظور افزایش رضایت‌مندی شهروندان از کیفیت خدمات، این دوره متوسط امتیاز کشوری رشدی نداشته است.
دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات به وضعیت حال حاضر الکترونیکی شدن خدمات اشاره کرد و گفت: از 5989 خدمت شناسنامه‌دار ارزیابی شده، تنها 161 مورد بیش از 90 درصد و 325 خدمت بین 75 تا 90 درصد و 1913 خدمت بیش از 50 و کمتر از 75درصد الکترونیکی شده‌اند.
وی افزود: بقیه خدمات یعنی نزدیک به 60 درصد خدمات شناسنامه‌دار کمتر از 50درصد الکترونیکی شده‌اند.
باقری اصل در بخش دیگری از سخنان خود به رتبه بندی دستگاه ها اشاره کرد و گفت: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و بیمه مرکزی به ترتیب جایگاه نخست تا سوم دستگاه‌های برتر بین 163 دستگاه ارزیابی شده را کسب کرده‌اند.
وی افزود: مجموعه وزارت تعاون در رتبه‌بندی دستگاه‌های اصلی نیز با یک پله صعود در جایگاه نخست رتبه‌بندی دستگاهی قرار گرفته و مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جایگاه دوم قرار گرفته است.
دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات تصریح کرد: در ارزیابی شفافیت نیز همزمان پنج دستگاه وزارت تعاون، بیمه مرکزی، وزارت اقتصاد، سازمان ملی استاندارد و سازمان نقشه برداری کشور رتبه نخست را کسب کرده‌اند.
باقری اصل بعد از ارائه گزارش خود تاکید کرد که مسیر تحول ایجاد شده ولی برای ایجاد ایران هوشمند نیازمند تلاش همه دست‌اندرکاران و تصمیم‌گیران در تمام دستگاه‌های اجرایی هستیم.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.