تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 7, 2021
11:32 سه شنبه، 16ام آذرماه 1400
کد خبر: 131116

ژاپن محدودیت‌های جدیدی را برای استیبل کوین ها اعمال می‌کند

 
«آژانس خدمات مالی ژاپن» (FSA) در مسیر مشابه ایالات متحده حرکت می‌کند و با طرح قانونی جدیدی قصد دارد تعداد عرضه کنندگان استیبل کوین‌ها را در سال ۲۰۲۲ محدود کند.
 
مسیری که مقامات ژاپن در پیش گرفته‌اند رویکری مشابه ایالات متحده است و به گفته برخی تحلیلگران بازار می‌تواند بر نوسانات قیمت در بازار رمزارزها تاثیرگذار باشد. به موجب این رویکرد، محدودیت‌های جدیدی برای استیبل کوین‌ها در نظر گرفته می‌شود و تعداد عرضه کنندگان استیبل کوین‌ها با پشتوانه دارایی‌هایی مانند دلار و ین محدود می‌شود.
 
به نظر می‌رسد بحران بدهی‌های شرکت چینی Evergrande در چنین تصمیم گیری نقش مهمی داشته و باعث نگرانی درباره این این رمزارزها شده است.
 
 
استیبل کوین‌ها
استیبل کوین‌ها نوعی ارز دیجیتال هستند که به دارایی دیگری مانند ارز فیات، طلا یا سایر سرمایه‌گذاری‌ها ارتباط دارند تا قیمت آنها اثابت نگه داشته شود. برای مثال تتر نمونه‌ای از استیبل کوین است.
 
در ماه نوامبر، وزارت خزانه داری ایالات متحده کنگره را تشویق کرد تا قانونی را تصویب کند که از عرضه ارز توسط هر نهاد دیگری به جز بانک‌ها جلوگیری کند. وزارت خزانه داری می‌گوید چنین رویکردهایی به جلوگیری از بی‌ثباتی بازار کمک می‌کند و به همین منظورقصد دارند قوانین و مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال را در سال ۲۰۲۲ شفاف سازی کنند.
 
 علاوه بر محدودیت در عرضه استیبل کوین‌ها، آژانس مالیFSA  ژاپن همچنین قصد دارد قوانین دیگری را در این حوزه وضع کرده و نظارت خود را بر این حوزه افزایش دهد. این آژانس مالی در همین راستا در نظر  دارد نظارت بیشتری بر ارائه‌دهندگان کیف پول دیجیتال داشته باشد که دارای تراکنش‌های مربوط به استیبل کوین هستند و از آنها می‌خواهد از پروتکل‌های امنیتی خاصی مانند گزارش هرگونه فعالیت مشکوک و تاید هویت کاربران پیروی کنند.
 
ژاپن همچنین قصد دارد ارز دیجیتال مبتنی بر ین را در سال ۲۰۲۲ راه اندازی کند. این ارز که ممکن است DCJPY نامیده شود  از طریق  تراکنش‌های بانکی پشتیبانی می‌شود و قرار است انتقال وجوه بین شرکت‌ها را تسریع کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.