اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 7, 2021
13:11 سه شنبه، 16ام آذرماه 1400
کد خبر: 131126

سیاهکلی: ایرادات فضای مجازی را به خدمات آن ببخشید و در آغوشش بگیرید

ICTna.ir – سخنگوی کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی گفت: ایرادات فضای مجازی را به خدمات آن ببخشید، آن را مدیریت کنید، به استقبال آن رفته و در آغوشش بگیرید.

Siahkali Majlis.jpeg

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، لطف‌اله سیاهکلی در جلسه علنی امروز مجلس درخصوص بررسی گزارش کمیسیون صنایع و معادن از عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افزوزد: فضای مجازی دنیا را آنقدر کوچک خواهد کرد، در یک جا جمع کرده و در دستان بشر قرار خواهد داد و همچنین به افسانه جام‌جم عینیت می‌بخشد. این دو پدیده به شدت به یکدیگر مرتبط هستند و به یکدیگر خدمات متقابلی می‌دهند.

او با اشاره به اینکه ‍پدیده فضای مجازی به عنوان بزرگ‌ترین دستاورد بشر است، اظهار داشت: ما هم اکنون در طلیعه فضای مجازی قرار داریم و آن را در حد رسانه می‌شماریم و تعریف می‌کنیم و آن هم در حد بسیار ناقص اما دنیای فضای مجازی عرصه دیگری از جنس غیرزمینی است. دنیایی که می‌تواند جهان را از دروغ، فساد، رانت، خودکامگی، استبدادزدگی، دیکتاتوری برهاند و عدالت محوری را جایگزین کند، همانگونه که اسلام محتوای حکومت مبتنی بر عدالت را تجویز می‌کند، فضای مجازی نیز یکی از ابزارهای مهم عدالت‌گستری خواهد بود.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز افزود: بودجه در تکنولوژی کشورهای توسعه‌یافته نقش دارد اما نقش اصلی را نرم‌افزار ایفا خواهد کرد که آن هم اندیشه بشر است و آن هم همین جوان‌های با استعداد این کار را انجام خواهند داد که در این کشور به وفور یافت می‌شود اما حیف که ما آنها را نمی‌بینیم و تعدادی از آنها به کشورهای دیگر که از لحاظ بودجه‌ای قوی هستند ولی نیروی انسانی کافی ندارند، مهاجرت کردند.

او خطاب به وزیر ارتباطات گفت: آقای وزیر جوانان را دریابید و نگذارید از ما آزرده‌خاطر شوند که همینک هستند. تعدادی از جوانانی که به من مراجعه می‌کنند، در پیچ و خم بروکراسی اداری نباید از فکر عقیم شوند.

او افزود: از اتاق‌های فکر کلیشه‌ای خارج شوید و ایران را اتاق فکر خود قرار دهید و با استفاده از فضای مجازی برای بهره‌گیری از اندیشه‌های برتر برای دنیای جدید، ایران جدید را بسازید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.