تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 8, 2021
11:41 چهارشنبه، 17ام آذرماه 1400
کد خبر: 131163

مدیرعامل دیجی‌کالا: نه کارگزار حکومتیم نه عامل نفوذ بیگانه

ICTna.ir – حمید محمدی، مدیرعامل دیجی‌کالا در واکنش به گزارش منتشر شده علیه این استارتاپ ایرانی گفت: دیجی‌کالا نه کارگزار حکومت و نه عامل نفوذ بیگانه است.

mohammadi-brothers-original-1.jpeg

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، او در رشته توییتی درخصوص اتهامات وارده به این شرکت نوشت: گزارش منتشر شده نمونه کلاسیک یک گزارش آبکی، غیرحرفه‌ای، سرهم‌بندی‌شده و پر از اطلاعات غیرواقعی است و وقتی ایران  اینترنشنال و برخی از تندروهای داخلی هم‌صدا می‌شوند برای نابود کردن هر آن چیزی است که به امید و ساختن در ایران مربوط است، دو تیغه یک قیچی.

ایران اینترنشنال در گزارشی با عنوان «پشت دوچهره جوان دیجی‌کالا چه کسانی هستند» این شرکت خرده فروشی آنلاین را وابسته به حاکمیت معرفی کرد و 100 میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام شده روی این استارتاپ در سال 95 را مشکوک خواند.

محمدی در توییت خود گفته است: این استارتاپ با سرمایه اولیه بنیانگذارانش و به همت بهترین جوان‌های کشور شش سال رشد 100 درصدی را به صورت بوت‌استرپ و بدون جذب سرمایه انجام داد و در سال 91 برای جذب سرمایه لازم بود شرکت جدیدی ازنوع سهامی خاص ثبت کنیم و اولین جذب سرمایه را از شرکت خصوصی سرآوا داشتیم.

به گفته او، در سال 95 اولین سرمایه‌گذاری خارجی را به مبلغ 100 میلیون دلار از یک صندوق اروپایی جذب کردیم و آن موقع یک استارتاپ تازه تاسیس نبودیم! یک شرکت 10 ساله بودیم.

محمدی افزود: دیجی‌کالا از ابتدای فعالیتش تا امروز مستقیم یا غیرمستقیم هیچ سهام‌دار حاکمیتی ننداشته و سرآوا یک شرکت خصوصی است که امروز 26 درصد سهم دیجی‌کالا را دارد و این به معنی مالکیت دیجی‌کالا توسط سرآوا نیست و اینها بخشی از دروغ‌های این گزارش بود.

مدیرعامل دیجی‌کالا در بخش دیگری از توییت خود در مورد جذب سرمایه 100 میلیون دلاری و برجسته‌سازی آن توضیح داد: صد میلیون دلار سرمایه‌گذاری در صنعت تجارت الکترونیکی در دنیا ناچیز و در منطقه هم جزو کوچکترین‌هاست. نون در امارات یک میلیارد دلار در روز نخست کاری خود سرمایه جذب کرد و همین چند ماه یش ترندیول در ترکیه 1.6 میلیارد دلار و گتیر، سوپرمارکت آنلاین ترک، یک میلیارد دلار سرمایه جذب کردند.

او افزود: همین سرمایه‌گذاری انجام شده باعث گذار ده‌ها هزار کسب و ایرانی به اقتصاد دیجیتال شده است. خرید آنلاین را برای میلیون‌ها نفر از مردم فراهم کرده و ده‌ها هزار نفر مشغول به کار شده‌اند. نخبگان برای ماندن در کشور نیاز به امید دارند و ساختن ایران به سرمایه‌گذاری‌های بیشتری هم نیاز دارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.