بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 8, 2021
11:50 چهارشنبه، 17ام آذرماه 1400
کد خبر: 131164

رئیس کل بانک مرکزی خبر داد: راه اندازی سامانه‌ای برای ثبت درخواست‌های ارزی خرد مردم

 
رئیس کل بانک مرکزی روز گذشته در پی حضور در صرافی‌های میدان فردوسی و رصد تحولات بازار ارز در بازار، از راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت درخواست‌های ارزی خرد مردم خبر داد.
 
«علی صالح‌آبادی» ضمن بازدید از صرافی‌های میدان فردوسی با تاکید بر اینکه منابع ارزی کشور در وضعیت مناسبی قرار دارد، گفت: «راه اندازی درگاه فروش ارز به منظور تأمین نیازهای خرد هموطنان به ارز در دستور کار قرار دارد. این درگاه تا دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و هموطنان با ورود به این درگاه نیاز خرد ارزی خود را اعلام و سپس با مراجعه به صرافی‌های مجاز ارز موردنیاز را دریافت می‌کنند.»
 
رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه با راه اندازی سامانه فروش ارز صف‌های ایجاد شده در مقابل صرافی‌ها جمع خواهد شد، گفت: «نیازهای ارز قانونی مردم را به صورت کامل تأمین می‌کنیم و منابع ارزی ورودی در بازار متشکل ارزی در وضعیت مناسبی قرار دارد.»
 
تلاش بانک مرکزی برای اصلاح قوانین
او همچنین در ادامه توضیحات خود گفت: «در همین راستا به منظور دسترسی آسان‌تر مردم به حواله و اسکناس دلار، اصلاح قوانین و مقررات در برنامه و دستور کار بانک مرکزی قرار دارد. همچنین در جانب عرضه ارز مشکلی نداریم و روند تأمین و عرضه در حال بهبود است.»
 
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون برگشت ارز حاصل از صادرات غیرنفتی در سامانه نیما ۲۲.۴ میلیارد دلار و عرضه ارز صادرکنندگان در سامانه نیما ۲۰ میلیارد دلار بوده است نیز گفت: «از ابتدای سال تا کنون درمجموع ۳۶ میلیارد دلار ارز برای کل کالاها بخشی در سامانه نیما و بخشی در شبکه بانکی تأمین شده است که نسبت به سال گذشته عرضه ارز افزایش داشته است.»
 
به گفته صالح‌آبادی خوشبختانه امسال دسترسی ‎بانک مرکزی و سیستم اقتصادی کشور به منابع ارزی، بهبود قابل ملاحظه‌ای داشته است و از نظر ورود ارز به کشور در شرایط بسیار خوبی هستیم و پیش‌بینی این است که در آینده نزدیک اوضاع رو به بهبود خواهد رفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.