سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 8, 2021
16:17 چهارشنبه، 17ام آذرماه 1400
کد خبر: 131184

دولت آمریکا تامین کمک هزینه تولید تراشه را به تعویق انداخت

 
جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا گفت: تلاش‌ها در کنگره آمریکا برای تصویب بودجه ۵۲ میلیارد دلاری برای افزایش تولید انواع نیمه هادی‌ها ممکن است به سال دیگر کشیده شود.
 
 به نقل از رویترز، دولت ایالات متحده ممکن است تا سال ۲۰۲۲ نتواند بودجه مورد نیاز برای افزایش تولید انواع نیمه هادی را تأمین کند.
 
وزیر بازرگانی آمریکا اضافه کرد: همچنان قانونگذاران ایالات متحده را تحت فشار قرار می‌دهد تا بودجه‌ای را برای رسیدگی به بحران عرضه تراشه که تولید خودرو را کاهش داده و سایر صنایع را تحت تأثیر قرار داده است، تصویب کنند.
 
وی گفت: قانونگذاران کنگره متعهد به رسیدگی به این موضوع هستند.
 
رایموندو در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با معاون اجرایی کمیسیون اروپا مارگرته وستاگر به خبرنگاران گفت: اگر این کار امسال انجام نشود، ما در ۱ ژانویه ما دوباره به آن خواهیم پرداخت. تنها دلیل تعویض رسیدگی به این موضوع دستور کار گسترده و برنامه‌های متعدد آنهاست
 
مدیران کسب و کارهای مختلف هم به طور فزاینده ای نگرانند که کنگره نتواند قبل از آغاز تعطیلات کریسمس در مورد تأمین مالی طرح حمایت از تولید نیمه هادی‌ها به توافق برسد. در ۱۷ نوامبر، رهبران مجلس نمایندگان و سنا اعلام کردند برای توافق نهایی در مورد تصویب لایحه‌ای برای تقویت رقابت فناورانه ایالات متحده با چین و تولید نیمه هادی‌ها مذاکره خواهند کرد.
 
سپس سنا قانونی را در ماه ژوئن تصویب کرد که ۵۲ میلیارد دلار بودجه برای ساخت نیمه هادی‌ها تأمین می‌کرد و ۱۹۰ میلیارد دلار پول نیز برای تقویت حوزه فناوری و تحقیقات در ایالات متحده در اختیار نهادهای مرتبط قرار می‌دهد.
 
درعین حال ادی برنیس جانسون، ریاست کمیته علم، فضا و فناوری مجلس نمایندگان روز پنجشنبه گفت از تأمین مالی طرح‌های مذکور حمایت می‌کند، اما یک بار تزریق بودجه برای حفظ پیشتازی ایالات متحده در حوزه میکرو الکترونیک کافی نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.