اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

December 10, 2021
10:56 جمعه، 19ام آذرماه 1400
کد خبر: 131209

بازگشت قابلیت نمایش پست‌ها بر اساس زمان انتشار به اینستاگرام

پس از گذشت بیش از پنج سال، اینستاگرام اکنون قصد دارد تا قابلیت نمایش پست‌ها بر اساس زمان انتشار را از سال آینده میلادی به پلتفرم خود اضافه کند.
 
آدام موسری، مدیر اینستاگرام اخیرا و در جریان جلسه استماع مجلس سنای آمریکا که در مورد تاثیر اینستاگرام و امنیت کاربران جوان این شبکه اجتماعی برگزار شد، اعلام کرد کرد که به زودی گزینه جدیدی به اینستاگرام اضافه می‌شود که می‌تواند پست‌ها را بر اساس زمان انتشار آنها نمایش دهد.
 
وی در این خصوص عنوان کرد: ما در حال حاضر مشغول کار روی نسخه از فید بر اساس تاریخ انتشار هستیم که امیدواریم از سال آینده میلادی در اختیار کاربران قرار گیرد. به گفته موسری، چندین ماه است که مهندسان اینستاگرام در حال کار روی این قابلیت هستند.
 
با این حال، موسری جزییات بیشتری را در این خصوص ارائه نداد اما اعلام کرد که احتمالا این گزینه در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ آماده عرضه خواهد بود. این قابلیت در حالی به اینستاگرام اضافه خواهد شد که این شرکت در طی سال‌های اخیر همواره از الگوریتم فعلی نمایش پست‌های خود دفاع کرده است.
 
این در حالی است که روش فعلی نمایش پست‌ها در اینستاگرام با شکایت‌هاو گلایه‌هایی نیز از سوی کارشناسان و کاربران همراه بوده و حتی این شرکت را به دستکاری در این الگوریتم و رتبه‌بندی نمایش پست‌ها متهم کرده‌اند.
 
آدام موسری با انتشار پستی در ماه ژوئن امسال نوشت نمایش پست‌ها بر اساس زمان انتشار باعث می‌شود تا کاربران نتوانند همه محتوای به اشتراک گذاشته‌شده و آن دسته از پست‌های مورد علاقه خود را ببینند.
 
چنین نگاهی باعث شد تا اینستاگرام با اعمال تغییراتی در الگوریتم خود، نحوه چیدمان پست‌ها و پیشنهاد محتواها را تغییر دهد که این مساله درباره کاربران جوان و نوجوان، بیشتر مورد توجه قرار گرفت. کنگره آمریکا نیز اخیرا تصویب قوانینی را در دستور کار قرار داده که بر اساس آن، سیستم‌های رتبه‌بندی پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی تحت کنترل و نظارت قرار گیرد.
 
از طرفی دیگر، اینستاگرام این روزها در حال تست تغییری جدید در بخش فید این شبکه اجتماعی است. این ویژگی در قالب «پست‌های پیشنهادی» عرضه شده و پست‌هایی از اکانت‌هایی که کاربر جزو دنبال‌کنندگان آن نیست، برای وی به نمایش درمی‌آید.
 
همچنین اخیرا اطلاعاتی مربوط به قابلیتی جدید برای اینستاگرام در فضای وب منتشر شده که بر اساس آن، کاربر می‌تواند فید خود را در دسته‌بندی‌های «Home»، «Favorite» یا «Following» مرتب کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.